Hej!

Något som jag trodde skulle vara en lätt grej och fixa har blivit svår projekt för mig. Jag tänkte byta bottenventil till något enkel variant.

Min handfat har bräddavlopp se bild. När jag lossade bottenventilen så var den svarta packningen så torkad att den gick av.

Jag har försökt hitta någon packning som passar till bräddavloppet.
Har svårt och hitta något som passar. Har försökt ta mått på den befintliga den är deformerad så jag har inga exakta mått.

Min fråga är vet ni var jag kan hitta? Vad kan det va för storlek på packningen utifrån bild 2?

Jag har varit på hornbach, Jula och Biltema finns inget där som är ungefär den storleken. Har tagit något nu den här https://www.hornbach.se/p/gummipack...q7MB2S325Lj4RDrrcfrpx5vHeAstDJ1hoCsqoQAvD_BwE men behöver något större eftersom det läcker.

Vore tacksam för all hjälp! 🙏

• Handfatets avlopp med bottenventil och bräddavlopp som visar en deformerad svart packning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Måttstock mäter en deformerad svart gummipackning för handfatets bottenventil.
    Skapa konto
  • Torkad och deformerad svart gummipackning på ett bord, tillhörande ett bräddavlopp.
    Skapa konto
Krilleman
Krilleman Krilleman skrev:
Den packningen du eftersöker följer med bottenventilen vid leverans.

Jag tror du har störst chans att köpa en lös boddenventil och "låna" packningen därifrån.

Kanske denna?
[länk]

Eller denna kanske passar trots att det är ett annat märke?!
[länk]
Jag köpte en separat packning som matchar bottenventilen köpte från hornbach. Den länken som jag länkade till. Den är på 58 mm jag kanske måste även byta hela bräddavloppet?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.