Byggahus.se
Har en paxfläkt som inte sköter sig.
Kallrasskyddet öppnar sig inte, och det låter lite konstigt. Kan inte märka något fel när jag tar ner den.
Logga in för att se filmer.

image-7757418709279243526.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
image-487407182287233393.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Du har så mycket undertryck i huset att fläkten inte orkar övervinna det?

Har haft
B b_hasse skrev:
Du har så mycket undertryck i huset att fläkten inte orkar övervinna det?
Så det är bara luftflödet som gör att spjället öppnar sig? Ingen egen öppning av den som triggas av någon mjukvara?

Jag tror inte på undertryck, då jag även provat med ytterdörren och badrumsdörren öppen.

Min tanke var att fläktvingarna minimalt tar i någonstans, och därför inte orkar driva upp ett luftflöde.

Om man lyssnar på ljudet i videon, kan man kanske höra något sådant.

Nästa steg borde vara att demontera den och köra med på köksbordet och se, eller?

Tommty
Vill minnas att den modellen har någon pinne, eller styrning för kallrasskyddet istället för att reagera på lufttrycket om det är öppet eller stängt. Men det var länge sedan jag petade på en passad.

Ser även ut som att den tar emot när du öppnar kallrasskyddet. Sitter alla delar rätt eller har du eller tidigare ägare kanske missat att trycka distansen helt i botten?

dra bort fläktbladen genom att dra rakt ut. kallrasskyddet ett kvarts varv och under den ska en distansbit sitta.

• Gilla
nimhed
  • Laddar…
Tommty Tommty skrev:
Vill minnas att den modellen har någon pinne, eller styrning för kallrasskyddet istället för att reagera på lufttrycket om det är öppet eller stängt. Men det var länge sedan jag petade på en passad.

Ser även ut som att den tar emot när du öppnar kallrasskyddet. Sitter alla delar rätt eller har du eller tidigare ägare kanske missat att trycka distansen helt i botten?

dra bort fläktbladen genom att dra rakt ut. kallrasskyddet ett kvarts varv och under den ska en distansbit sitta.
Den är köpt ny, och kom färdigmonterad.

Jag ska testa det du säger.

Hade samma problem. Tog loss och försökte undersöka den utan lycka. Testade att sätta dit en annan från ett annat rum, den fungerade bra på den platsen.

Slutade med att jag köpte ny bara.

M Matteus55 skrev:
Hade samma problem. Tog loss och försökte undersöka den utan lycka. Testade att sätta dit en annan från ett annat rum, den fungerade bra på den platsen.

Slutade med att jag köpte ny bara.
Hmm, ok. Låter ju inte bra. De är ju inte gratis

nimhed nimhed skrev:
Hmm, ok. Låter ju inte bra. De är ju inte gratis
Du kanske har mer tur än mig! Jag gav upp relativt fort ändå med att mecka med den.. Ringde även deras support, de var inte så positiva och sa att de kunde skicka någon, som antagligen hade varit dyrare än en ny.

• Gilla
nimhed
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.