Vi har ett förråd som har asfalt som golv.
Detta står alltså separat från huset och vi funderar på att bygga om en del av det till ett kontor.
Det skulle innebära att vi vill ha något annat än asfalt i kontoret, är det nödvändigt att ta bort asfalten? Någon som har rekommendation på en enklare lösning? T.ex. ett sätt som man skulle kunna lägga golv ovanpå asfalten?

Behåll asfalten!

• Gilla
gaia
  • Laddar…
O O skrev:
Behåll asfalten!
Om jag vill lägga golv på, vad rekommenderar du att jag lägger mellan golv och asfalt?

H HAMKED skrev:
Om jag vill lägga golv på, vad rekommenderar du att jag lägger mellan golv och asfalt?
Lämpligen något som inte påverkas av kapillärkraften, tex plastdistanser.

Ta bort asfalten, gräv till fast botten, dränera, isolera, gjut ett nytt betongolv

• Wow
gaia
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Ta bort asfalten, gräv till fast botten, dränera, isolera, gjut ett nytt betongolv
Rimligt svar, men lite för stort projekt tyvärr

P Prodigys skrev:
Lämpligen något som inte påverkas av kapillärkraften, tex plastdistanser.
Kan du länka något exempel? Ser inte framför mig vilken typ jag sen skulle kunna lägga golv på

H HAMKED skrev:
Kan du länka något exempel? Ser inte framför mig vilken typ jag sen skulle kunna lägga golv på
Du får ju bygga ett bjälklag med reglar mm som du lägger på distanserna om du inte vill fästa det i väggarna så att det hänger i luften.

H HAMKED skrev:
Vi har ett förråd som har asfalt som golv.
Detta står alltså separat från huset och vi funderar på att bygga om en del av det till ett kontor.
Det skulle innebära att vi vill ha något annat än asfalt i kontoret, är det nödvändigt att ta bort asfalten? Någon som har rekommendation på en enklare lösning? T.ex. ett sätt som man skulle kunna lägga golv ovanpå asfalten?
Jag vet inte? Men skulle nog kolla om det går att använda Platon eller novellgolv med en utsugsfläkt för bra ventilation.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.