Byggahus.se

Vad blommar nu i trädgården? (Fototråd)

1. B
    Medlem · Skåne · 262 inlägg

Bombus pratorum

Medlem
  2. B

Bombus pratorum

Medlem
    • Laddar…
  3. harry73
    bra på allt · Skåne · 15 647 inlägg

harry73Premiumikon: Skruvdragare

bra på allt
  4. tensiden
    Husägare · Sydöstra · 2 480 inlägg

tensiden

Husägare
  5. Efter typ 5 år så blommar kaktusen. :) Ute i trädgården är det dock bara ogräs och ormbunkar.

6. J
    Husägare · Saltsjö-Boo · 1 787 inlägg

jocke31

Husägare
    • Laddar…
  7. Maria T
    Släktforskare · Stockholm · 1 748 inlägg

Maria TPremiumikon: Äpple

Släktforskare
    Vissa saker värda att vänta på. Jag hade en kaktus "svärmors kudde" - tog 28 år innan den blommade och det var så oansenligt så kunde gått mig spårlöst förbi.

8. Maria T
    Släktforskare · Stockholm · 1 748 inlägg

Maria TPremiumikon: Äpple

Släktforskare
    Inloggade ser högupplösta bilder Logga in
    20230531_140430_resized.jpg
    20230531_140506_resized.jpg

På trappan gills väl som i trädgården eller?
    Har övervintrat Gerberor i källaren, frostfritt och ljust - den i blå krukan är inne på sitt fjärde år och den andra har bott i källaren denna vinter. Helt onödigt kanske, har knappt plats för alla pelargoner, men det gör lite ont att slänga en (kruk)växt som är underbar och grön i oktober plus att "nån" sa att Gerberor är såna köp-och-sen-släng-blommor så jag ville bevisa det motsatta.
    Fullt av små rara knoppar som är 1-2 cm höga så om jag inte vansköter dessa = missar vattning, tror jag på riklig blomning nån gång efter midsommar.

• Laddar…
  9. tensiden
    Husägare · Sydöstra · 2 480 inlägg

tensiden

Husägare
  10. B

Bombus pratorum

Medlem
    _DSC9298_v4.jpg

En Allium som precis börjat slå ut. Ni får ursäkta såna här mer artistiska svartvita bilder. De är både ett försök att själv se men också visa på alla de små vackra mirakel Moder Jord bjuder på efter 4 miljarder år av liv på denna planet. Ser vi det vackra i nuet så kanske vi tar hand om det bättre.

• Laddar…
  11. Lill72
    Medlem · Närke · 1 324 inlägg
  12. S
    Medlem · Stockholm · 13 inlägg

Stockholm69

Medlem
    20230529_121804[1].jpg
    20230529_121824[1].jpg
    En frösådd Paeonia Rockii, det är inte jag som frösått utan en medlem i Sällskapet Trädgårdsamatörerna. Fick den i ett byte i en liten kruka för kanske 5 år sedan max ca 10 cm hög stjälk med ett ynkligt blad. Planterades ut i en rabatt och såg minimal ut, glömdes bort, fick lite omtanke då jag fick syn på den och se nu blommar den! Doftar också. Skänker många tankar och tacksamhet till trädgårdsamatören som gav mig en sådan fin present, har lyckats tappat bort hennes namn.

• Laddar…
  13. P-plats
    Husägare · Västra Götaland · 2 647 inlägg

P-plats

Husägare
    • Laddar…
Rekommenderat från shoppen

Varför visas rekommenderat från shoppen?

Rekommenderat från shoppen är en annons från Byggahus egen shop. Produktrekommendationer visas automatiskt baserat på nyckelord som nämns i foruminlägget. Vi matchar innehållet med relaterade produkter som kan hjälpa läsare med sina byggprojekt. Inläggskaparen har inte själv lagt in produkterna i inlägget.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.