Och så var det fredag igen.

Som fattigpensionär och daglönare är det röd prislapp som gäller, därför blev det fläsklägg idag. Som vanligt med potatismos spetsat med en droppe grädde.

Tallrik med fläsklägg, potatismos och en droppe grädde, serverad med skivade tomater och gurka på ett bord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Älska
Maria T och 12 till
  • Laddar…
Linsgryta med blomkål o broccoli, potatis o paprika, m m. Jordnötssmör var lite udda i sammanhanget (för mig) men det smakade gott. (Igår)

Idag gjordes egen dressing till caesarsallad men tydligen blev den lite skarp. Men innan modifieringar påbörjades tog jag undan lite till mig ( färdkost på morgondagens bussresa). Efter någon matsked creme fraîches och nån tesked flytande honung fick den grönt ljus.

• Linsgryta med blomkål, morötter och broccoli serverad i en vit tallrik på en flätad bordstablett.
    Skapa konto
  • Gilla
  • Älska
  • Wow
Maria T och 7 till
  • Laddar…
En tallrik med nachos toppade med kött, guacamole, gräddfil, rödlök och olika grönsaker, bredvid en glas med röd dryck.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Kjell_G och 7 till
  • Laddar…
Flintastek.
Tom. frun tyckte det var gott ikväll! 🤷😍
Flintastek på en tallrik med pommes frites, sallad och sås, ett glas rött vin bredvid.
Skapa konto

• Gilla
Maria T och 9 till
  • Laddar…
K
Köttbullar med potatismos, sås, stekta morötter och lingonsylt på en vit tallrik med blå mönster.
Skapa konto

Köttbullar, mos, sås, morötter och lingonsylt

• Gilla
  • Älska
Maria T och 7 till
  • Laddar…
Dagens lunch blev något som fanns hemma..

Stekt ägg, baconbitar och två potatisbullar på en tallrik.
Skapa konto

Dagens filmsnacks blev..

Tallrik med morotsstavar, gurkstavar, päronskivor, vattenmelonbitar och paprikaskivor kring en skål med krämig dipp.
Skapa konto

En tallrik med grönsaker och frukt samt en skål med dip, omgiven av chips och popcorn i två skålar.
Skapa konto

Nyttigheter (frukt och grönt) och onyttigheter (chips och popcorn).. på en och samma gång :) och dippen befinner sig väl någonstans där i mitten på skalan (gjord på mellanfil) :)

Middagen?
Ja dagen blev lite hmm.. special.. så middagen kommer efter filmsnacksen.. 🙄 sååå.. man är ju inte jättehungrig!

Vi beslöt oss för att en nybakad "macka" blir lagom ikväll 😊👍

• Gilla
  • Älska
Rickard.lj och 6 till
  • Laddar…
Harfile, nyplockad sparris, kantareller och färskpotatis.
Tallrik med harfilé, nyplockad sparris, kantareller och färskpotatis.
Skapa konto

• Gilla
  • Wow
  • Älska
pmd och 13 till
  • Laddar…
Gårdagens grillmeny till Grabbgänget blev 12st dubbel mini cheese Smashburgare med karamelliserad lök. Sideorders var Sweet & Smokey majs och Cheezy Fries samt till dessert Churros med glass.
(Tyvärr enda bilderna pga Eld i grillen som fick släckas med sand, men allt gick bra och gott blev det😀)
Grill med hamburgare på stekplatta, råa burgare på bakplåtspapper och karamelliserad lök i en aluminiumform.
Skapa konto

• Gilla
  • Wow
Kjell_G och 8 till
  • Laddar…
Och så lite efterätt 🙂 Skålar med skivad jordgubbar och grädde på ett bord, serverade som efterrätt.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Maria T och 10 till
  • Laddar…
😍😍😍😍

S
Roga1337 Roga1337 skrev:
Gårdagens grillmeny till Grabbgänget blev 12st dubbel mini cheese Smashburgare med karamelliserad lök. Sideorders var Sweet & Smokey majs och Cheezy Fries samt till dessert Churros med glass.
(Tyvärr enda bilderna pga Eld i grillen som fick släckas med sand, men allt gick bra och gott blev det😀)
[bild]
Knastrade det mellan tänderna sen? 😆

Jag var ensam så jag stekte hamburgare i grillpannan.

S sinuslinus skrev:
Knastrade det mellan tänderna sen? 😆

Jag var ensam så jag stekte hamburgare i grillpannan.
Haha, nej det gjorde det inte👍

J
Roga1337 Roga1337 skrev:
Sweet & Smokey majs
Det lät gott! Hur lagar man det?

Kvällsmackan / middagen igår..

Nybakad smörgås med ost, skinka och paprika på en tallrik, med en blå kanna och svart kopp i bakgrunden.
Skapa konto

Nybakat.. mums!

• Gilla
Kjell_G och 7 till
  • Laddar…
Grillade karre skivor igår med pasta och ärtor/majs pasta. Hann inte ta bild innan det var slut, hungriga ungar...
Idag blev det Marcus Ajulays dragon kyckling med hemlagad mos och sallad. Aldrig gjort förut, hans recept blev riktigt lyckat👍
Tallrik med dragonkyckling, hemlagat mos och sallad på träbord utomhus, bredvid ölburk och glas.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Maria T och 8 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.