1 196 924 läst · 15 074 svar
1197k läst
15,1k svar
Vad blir det för mat?
Det blåste satan på Gotland i kväll, så det blev matlagning i campingbilen, stekt fläskkotlett med mandelpotatis och färsk sparris.
Tyvärr kom den inte med på bild, vi åt upp den som förrätt med smör.
Kan se skittråkigt ut, men var underbart gott i kylan o blåsten.
Tyvärr kom den inte med på bild, vi åt upp den som förrätt med smör.
Kan se skittråkigt ut, men var underbart gott i kylan o blåsten.

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
MIsosoppa på misopasta och alger.
Tyvärr ingen bild på algerna.
Hustrun tyckte att det inte smakade så mycket så hon la i en grönsaksbuljongtärning.
Jag tyckte inte heller att det smakade så mycket så jag hällde på rikligt med natriumglutamat.
Tjavars, men ett par hårda mackor (speltbröd) till så blev vi iallafall hyfsat mätta.

Logga in
Skapa konto
Tyvärr ingen bild på algerna.
Hustrun tyckte att det inte smakade så mycket så hon la i en grönsaksbuljongtärning.
Jag tyckte inte heller att det smakade så mycket så jag hällde på rikligt med natriumglutamat.
Tjavars, men ett par hårda mackor (speltbröd) till så blev vi iallafall hyfsat mätta.
Dagens:
PORCHETTA (flera timmar i ugnen..)
Serverades med ugnstekta grönsaker (potatis, morot, palsternacka, squash, vitlök, lök, paprika, körsbärstomater) och lite sås.
Fick dessert också..
KRUSBÄRSPAJ (smulpaj)
(sista röda krusbären från frysen)
PORCHETTA (flera timmar i ugnen..)

Logga in
Skapa konto

Logga in
Skapa konto
Serverades med ugnstekta grönsaker (potatis, morot, palsternacka, squash, vitlök, lök, paprika, körsbärstomater) och lite sås.
Fick dessert också..
KRUSBÄRSPAJ (smulpaj)

Logga in
Skapa konto
(sista röda krusbären från frysen)
Redigerat:
Köpte färdiga pizzabottnar som ”gått ut”.. (10 kr för 2 st 😳) 👍 så det blev två pizzor till middag härhemma 😊
Lite slattarfrån kylen lades på.. lite ”färsk lök”, rester av porchettan, sista biten av makens spanska choritzo, några tomatskivor, några osynliga småklickar av ostsås (kvar sen tacosen..), tomatsås (ingick med bottnarna), riven ost… oreganokrydda & nymald svartpeppar 😊

Logga in
Skapa konto

Logga in
Skapa konto

Logga in
Skapa konto
Lite slattarfrån kylen lades på.. lite ”färsk lök”, rester av porchettan, sista biten av makens spanska choritzo, några tomatskivor, några osynliga småklickar av ostsås (kvar sen tacosen..), tomatsås (ingick med bottnarna), riven ost… oreganokrydda & nymald svartpeppar 😊