629 kr/kg för brännässlor 🤣🤣🤣

• Haha
  • Gilla
GoC och 2 till
  • Laddar…
K
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
❤️

[bild]
Bara i Stockholm....

mexitegel mexitegel skrev:
629 kr/kg för brännässlor 🤣🤣🤣
Saffran kostar 60k kilot

B
Saffran kostar 60k kilot
Nämen! Har ju rensat ogräs dvs brännässlor hela dagen, hade ju kunnat tjäna lite kosing samtidigt! 😁

• Älska
Uffe A
  • Laddar…
B Brotorpet skrev:
Nämen! Har ju rensat ogräs dvs brännässlor hela dagen, hade ju kunnat tjäna lite kosing samtidigt! 😁
Ställ dig på Hötorget, kommer garanterat få sälja

• Gilla
Maria T
  • Laddar…
B
Toppen! 😊

Ja, men blir inte kunderna besvikna när de inser att det inte går att röka nässlor?

• Haha
Intet och 1 till
  • Laddar…
Saffran kostar 60k kilot
Japp, men det växer inte som ogräs här i Svedala sidor jag kollade.

Caesar-wrap vart det idag.
Tyvärr inga bilder mer än på lite parmigiano-reggiano 😂

• Riven parmigiano-reggiano i en skål, del av en Caesar-wrap-måltid.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
4774 och 1 till
  • Laddar…
P
Snigla Snigla skrev:
Vi körde dem i pizza ugnen ändå
Hur annorlunda blir det att grädda en pizza i en speciellt pizzaugn jämfört med en varmluftsugn, och varför?

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
P
Fotografen Fotografen skrev:
Senap till makaroner var en ny kombination!
När jag var liten gosse tyckte min lillebror inte alls om ketchup, så varje gång vi åt spaghetti hade han senap på den istället för ketchup. Knäppt, tyckte jag. Jag vet inte om han har blivit frisk än.

• Haha
  • Gilla
jawen och 4 till
  • Laddar…
P
FredrikR FredrikR skrev:
Stuvade makaroner och köttbullar, tacopaj var planerat men köttfärsen lyste med sin frånvaro. 😇
[bild]
3 av 4 nöjda här hemma. 😍
Det ser ut lite som min latmat, men jag brukar hacka en sallad till för att döva samvetet.
F.ö. har jag pesto på makaronerna och Sriracha Mayo på köttbullarna.

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
P pmd skrev:
Hur annorlunda blir det att grädda en pizza i en speciellt pizzaugn jämfört med en varmluftsugn, och varför?
Pizzaugnen ger den där genuina akrylamid-svarta bränningen, som varmluften undviker?
🤓😉😇🤔

• Haha
Snigla och 1 till
  • Laddar…
P
❤️

[bild]
Nässlor är kanske gott, men de bränner så förbaskat. :)

P pmd skrev:
Tja.. en pizza tar mellan 60 och 90 sekunder ungefär att grädda :) och krispet (inte det ev brända..) blir lite annorlunda. Men tror att har man pizzasten på grillen eller i ugnen.. så blir nog det också bra.. fast det tar lite mer tid att grädda då (vanliga ugnar iaf blir ju inte 4-500 grader)

Det var första gången vi gjorde sådana här färdiga runda.. och de var perfekta i botten och mitten.. men lite brända på kanterna och det tror jag berodde på att de (bottnarna) egentligen var lite för stora för just våran pizzaugn! De kom helt enkelt för nära elden (i vårt fall gasolågorna..).

Det finns större ugnar, men jag tyckte (när jag köpte ugnen) att pizzorna på pizzerian är oftast onödigt stora (även om man kanske äter upp den ändå.. så är det lite mer "okynnesätning" på slutet.. mer för det är gott än för att man är hungrig eller behöver energin i maten..). Så då valde jag en snäppet mindre ugn istället .. så pizzorna blev mer lagom :) Vill man äta mer (oavsett skäl) är det ju bara att tex dela på en till.. (eller för all del ät en hel till!).. de är också perfekta att dela på två och frysa..

Den lättaste förklaringen kanske är att säga.. tänk skillnaden mellan stekt kött och grillat kött? 🤔😎😊 (vissa saker är svårare att förklara än andra haha)

• Gilla
4774 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.