1 053 790 läst · 14 121 svar
1054k läst
14,1k svar
Vad blir det för mat?
Har kollat almanackan och jag fick första vaccin -21 men det hjälpte tydligen inte.AndersMalmgren skrev:Ah otur, det var ju en del där innan vaccinet som fick permanent smakförändring eller bortfall. Men efter vaccinet är väl extremt ovanligt, otur 😢
Jag hade det redan 2020 var sjukt nervös det skulle bli permanent, men smaken kom tillbaka. Man nojja sig länge över om det var helt återställt "smakar vinet verkligen lika bra som innan"
Ja det är tråkigt att inte känna smak o doft på vissa saker. Jag brukar köra ner näsan i kaffeburken och en svag doft känner jag.
En fördel kan ju vara att man inte heller känner det som inte kanske luktar så gott, men det kan man ju behöva göra så man kan åtgärda det!
Så bra! För mig tog det ett par månader att inse att jag INTE kände lukt och smak! Bl.a kaffedoften och att toabesök var luktfria!!4774 skrev:
Doftövningar pratades det inte om då heller
Men nåt som jag kan känna är blomdoft! Framförallt av rosor, det är ju trevligt! Ingrid Bergman...👌
Purjolök, spetskål, schalottenlök o salladslök
Koka i ugnsform med fiskbuljong, grädde o créme fraîches en kvart, sen i med torsken. Lite dill o citronsaft, potatis eller mos.
Lyckades hejda mig lite o få till en bild.
Koka i ugnsform med fiskbuljong, grädde o créme fraîches en kvart, sen i med torsken. Lite dill o citronsaft, potatis eller mos.
Lyckades hejda mig lite o få till en bild.
Jag körde på ett sådant där djur för något år sedan. Det är tydligt att istället för att som en laglydig medborgare rapportera det till polisen så skulle jag slängt in det i skuffen och lagt det på grillen[SKPG]Zamora skrev:
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 4 253 inlägg
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 4 253 inlägg
Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 539 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 539 inlägg
Är det en stor portion på en assiett eller en galet stor portion på en fullstor tallrik?K Kakelugnen566 skrev:[bild]hittade en burk i frysen som det stod D.K på.. men vet inte vad jag har menat med det. Kunde identifiera kyckling, lök och svamp., möjligen om det var ngn krydda (dragon kanske) som jag inte kände. Det är lite si och så för mig, att känna både smak och doft efter covid. Blir så glad när jag känner smaken och doften på det jag äter..
En sak som jag saknar mest är doften av nybryggt kaffe på morgonen...Så uppskatta att ni känner smak och doft!!! 🥰
Sorgligt med smak- och doftförlust 😞 just nymalt kaffe och att hacka gul lök är vad de flesta tipsar om.
Hoppas du kunde njuta av kycklinggrytan för den ser god ut!