Lite ost, lite fikonmarmelad ett glas rött och en bit bröd.

• Gilla
4774 och 6 till
  • Laddar…
Pizza (tomatsås, riven gräddädel (svart), champinjoner, vit sparris, soltorkade tomater, entrecote, basilika, bea, blandpeppar).

• Pizza med tomatsås, gräddädel, champinjoner, vit sparris, soltorkade tomater, entrecote, basilika och béarnaisesås på en tallrik.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Wow
  • Älska
4774 och 8 till
  • Laddar…
Oskick Oskick skrev:
Pizza (tomatsås, riven gräddädel (svart), champinjoner, vit sparris, soltorkade tomater, entrecote, basilika, bea, blandpeppar).
Allt lyx på en gång.. 😳😍👍

• Gilla
Oskick
  • Laddar…
Snigla Snigla skrev:
Allt lyx på en gång.. 😳😍👍
Ja absolut 😅
Det fanns inget att klaga på i den här varianten 👌

• Gilla
Snigla
  • Laddar…
Storsockret
Dumplingsoppa toppad med chili, koriander, salladslök, lime och chilioljan.

Dumplingsoppa med chili, koriander, salladslök, lime och chiliolja i en vit skål på ett träbord.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
4774 och 12 till
  • Laddar…
Pulled pork i tortillas.
Diverse grönsaker, ananas och sås.

• Gilla
  • Älska
4774 och 9 till
  • Laddar…
K
Gratäng med gröna ärtor, bacon och ost, bakad gyllene i en form, baserad på pannkakssmet och riven potatis.
Skapa konto
Nytt recept idag från nätet. Egentligen var det ett matlåderecept men jag gjorde det i en form. En pannkakssmet blandades med grovriven potatis, keso och klippt bacon. Jag la till gröna ärtor och nästa gång skulle nog rivna morötter passa bra också 👌

• Gilla
4774 och 8 till
  • Laddar…
Maria T
En tallrik med ugnsrostad potatis, paprika, haricot verts, kycklingbitar och gröna blad, fotograferad under varm belysning.
Skapa konto

Ja, jag vet att mat även ska tilltala ögonen; är väl inte så bra på upplägget och borde fota i annan belysning, kanske hjälper.
Nåväl, ugnsrostad potatis med paprika och haricot verts, bitar av ugnsstekt kyckling (rester) och lite gröna blad för att färga till det hela.

Gott? Ja! Snyggt? Njaaaej.
Men jag är nöjd när mat inte går till spillo så det blir många liknande middagar hos oss.

• Gilla
  • Älska
4774 och 11 till
  • Laddar…
En tallrik med bakad potatis, grillad oxfilé, sallad och bearnaissås, omgiven av ett glas vin och vatten på ett dukat bord.
Skapa konto

Bakad potatis, grillad oxfile sallad och bea.
Smör och rikligt med salt - lyckan är gjord.

• Gilla
  • Älska
4774 och 11 till
  • Laddar…
Gräddstuvad lever med ris och rårörda lingon.

• Gilla
john68 och 9 till
  • Laddar…
Maria T
En tallrik med röd fiskgryta med räkor och grönsaker, toppad med gräslök, serverad med rostat bröd och aioli på sidan.
Skapa konto

I onsdags var jag på fin restaurang och åt en fiskgryta/soppa, och hjärnan började redan snurra - hur svårt kan det va?
Inte. Svårt. Alls.
Några sökningar senare fann jag ett recept som jag fixade, förfinade - lök, vitlök, morot, fänkål, fräses med tomatpuré och passerade tomater. Vitlök! Grädde och Pernod (eftersom jag alltid har det hemma, kan tänka mig Ouzo skulle funka), sen i med torskbitar och till sist räkor. Ja en tärning fiskbuljong, lite grädde och vatten för att få till det soppigt. Med rostat bröd och aioli.
Vita vinet saknades så blev en simpel öl till. Gott nog.

• Gilla
4774 och 9 till
  • Laddar…
Gratäng med 4 olika ostar, tog det som fanns.
Ryggbiff och lite sallad.
Lunch vid 1830, då får man lassa på 😄

Tallrik med gratäng, stekt ryggbiff och sallad, serverad på ett bord med dryckesburk i bakgrunden.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
  • Haha
4774 och 13 till
  • Laddar…
Maria T
FredrikR FredrikR skrev:
[bild]
Bakad potatis, grillad oxfile sallad och bea.
Smör och rikligt med salt - lyckan är gjord.
Trots att jag är mätt skulle jag kunna sätta i mig biffen och halva potäten!

• Älska
FredrikR
  • Laddar…
Biff Wellington med kantarell och proportion , hel rostade deli potatis med en rödvin sås och en flaska rött från Kroatien , alla va mätta å belåtna , men glömde och ta en bild 😅😂😂

• Gilla
4774 och 7 till
  • Laddar…
Charkbricka, olivolja, bröd och Prosecco, som starter.
Charkbricka med olivolja, bröd, salami och parmaskinka på tallrik. Proseccoglas och olivoljeflaska i bakgrunden på ett träbord.
Skapa konto

Följs av oxfile, bönor, rostade rotfrukter, sås på svart trumpetsvamp och en underbar Rioja.
Tallrik med oxfilé, gröna bönor, rostade rotfrukter och svampsås, bredvid ett glas rött vin och en flaska Rioja.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
4774 och 15 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.