1 013 634 läst · 13 748 svar
1014k läst
13,7k svar
Vad blir det för mat?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 399 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 399 inlägg
Logga in
Skapa konto
Ja, jag vet att mat även ska tilltala ögonen; är väl inte så bra på upplägget och borde fota i annan belysning, kanske hjälper.
Nåväl, ugnsrostad potatis med paprika och haricot verts, bitar av ugnsstekt kyckling (rester) och lite gröna blad för att färga till det hela.
Gott? Ja! Snyggt? Njaaaej.
Men jag är nöjd när mat inte går till spillo så det blir många liknande middagar hos oss.
Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 399 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 399 inlägg
Logga in
Skapa konto
I onsdags var jag på fin restaurang och åt en fiskgryta/soppa, och hjärnan började redan snurra - hur svårt kan det va?
Inte. Svårt. Alls.
Några sökningar senare fann jag ett recept som jag fixade, förfinade - lök, vitlök, morot, fänkål, fräses med tomatpuré och passerade tomater. Vitlök! Grädde och Pernod (eftersom jag alltid har det hemma, kan tänka mig Ouzo skulle funka), sen i med torskbitar och till sist räkor. Ja en tärning fiskbuljong, lite grädde och vatten för att få till det soppigt. Med rostat bröd och aioli.
Vita vinet saknades så blev en simpel öl till. Gott nog.
Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 399 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 399 inlägg
Renoverare
· Värmland
· 819 inlägg
Biff Wellington med kantarell och proportion , hel rostade deli potatis med en rödvin sås och en flaska rött från Kroatien , alla va mätta å belåtna , men glömde och ta en bild 😅😂😂
Charkbricka, olivolja, bröd och Prosecco, som starter.
Följs av oxfile, bönor, rostade rotfrukter, sås på svart trumpetsvamp och en underbar Rioja.
Logga in
Skapa konto
Följs av oxfile, bönor, rostade rotfrukter, sås på svart trumpetsvamp och en underbar Rioja.
Logga in
Skapa konto