Skulle dock säga att större delen sv costa del sol, undantaget kanske benalmadena och torremolinos är betydligt mer inbjudande än Palma. Palma är totalt sönderturistat. Skall det var riktigt bra i Balearerna så skall du välja Menorca, eller Formentera.
Tvärt om så är Palma inte turistigt. Inga turistfällor att tala om. En stad med geniun metrokänsla.
Tvärt om så är Palma inte turistigt. Inga turistfällor att tala om. En stad med geniun metrokänsla.
Nu har jag rest runt rätt mycket både i stora delar av Andalusien och öarna mallorca, Menorca Ibiza och formentera i 30 års tid. Jag delar inte din uppfattnibg. Misstänker att du har väldigt begränsad egen erfarenhet av solkusten. Gällande just Mallorca har invånarna där i flera år klagat på den överexploaterade turismen. Inget annat ställe i Spanien inför ner turistreglerande åtgärder än Mallorca. Jag kan tycka Ibiza är värre, dock rätt intressant på andra sätt. Om du är där nu så har det börjat bli off season, då är det väl rätt ok.
Nu har jag rest runt rätt mycket både i stora delar av Andalusien och öarna mallorca, Menorca Ibiza och formentera i 30 års tid. Jag delar inte din uppfattnibg. Misstänker att du har väldigt begränsad egen erfarenhet av solkusten. Gällande just Mallorca har invånarna där i flera år klagat på den överexploaterade turismen. Inget annat ställe i Spanien inför ner turistreglerande åtgärder än Mallorca. Jag kan tycka Ibiza är värre, dock rätt intressant på andra sätt. Om du är där nu så har det börjat bli off season, då är det väl rätt ok.
Jag var ju precis där. Det är inte turistigt iallafall inte kvarteren i Santa Catalina där jag brukar hänga. Det finns turister där men det är inte turistigt. Bra mat och dryck och geniun känsla. Vill du ha turistigt så får du åka till Alcudia, Magaluf osv
Jag var ju precis där. Det är inte turistigt iallafall inte kvarteren i Santa Catalina där jag brukar hänga. Det finns turister där men det är inte turistigt. Bra mat och dryck och geniun känsla. Vill du ha turistigt så får du åka till Alcudia, Magaluf osv
AndersMalmgren skrev:
Jag har fina erfarenheter av Mallorca också. Runt Pueto Cristo är tex kanon. Palma är dock inte min favorit men baserat på högsäsong. Men det enda jag tycker är bättre på öarna än fastlandet är badvattnet. Vattnet grymt mycket bättre där. Men bäst är Menorca och Formentera.
Jag har fina erfarenheter av Mallorca också. Runt Pueto Cristo är tex kanon. Palma är dock inte min favorit men baserat på högsäsong. Men det enda jag tycker är bättre på öarna än fastlandet är badvattnet. Vattnet grymt mycket bättre där. Men bäst är Menorca och Formentera.
Vem bryr sig om badvattnet man är ju där för maten och drycken
Edit: det sagt så doppade jag mig fem minuter och det var helt okej, sedan strandklubb på det
Tja. Det fanns en kall kokt rödbeta i kylen. Hade gjort pannkakor för morgondagens crêpes och så kommer en dotter hem med några go nuts med avokado.
Så det blev en enkel middag.
Den kalla kokta rödbetan var från lördagens snabba grillmiddag med alla döttrar hemma vilket alltid gör mig glad.
Snabbt och enkelt. 140 gram färs med lite kryddor tillplattad i burgarpressen (så djäkla bra pryl).
Enkel dressing av ketchup, majonnäs och bostongurka. Sallad från trädgården.
Purjo och bönor från trädgården i paket på glöden.
Briochebröd från Ica.
Och så kokta rödbetor.
Smashed burger (köpt ute) .. från bästa stället
Hittade en ny på menyn som jag var tvungen att prova.. i'm a sucker för lök (oavsett om jag "tål" den bra eller ej..)
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Kanske inte trevligaste bilden, men ville visa att de snålade iaf inte på löken !!
(det var både syltad lök och karamelliserad chililök på. förutom lokalt kött, lokalt bröd, cheddar och deras egna mayo/dressing)