När man är för lat för att göra egen pizzadeg, så är pizzafläta gjord på ett pizzakit ett helt ok substitut. Så här på vintern så kan vi inte köra pizzaugnen heller och då är ju också praktiskt att köra en pizza som inte kräver så hög temperatur.
Veg kofta masala, och eftersom vi är två i hushållet men kör matkasse för fyra (för matlådor) och bara jag som äter koriander så blev det en hög sånt på detta också.
Veg kofta masala, och eftersom vi är två i hushållet men kör matkasse för fyra (för matlådor) och bara jag som äter koriander så blev det en hög sånt på detta också.
Sidfläsk skivat i centimetertjocka skivor, stekt och sedan fått puttra i en sås som reduceras i 1,5h till en sirapsliknande konsistens (därav sticky). Såsen gjorde jag på krossad vitlök, färsk ingefära, palmsocker, stjärnanis, lagerblad, kinesisk five spicekrydda, vitpeppar, kinesiskt matlagningsvin, ljus- och mörk soja samt vatten.
Toppar buns:en med koriander, jordnötter och röd chili.
Tar alltid lite längre tid än man tror men nu är boeufen klar. Inget rinnande vatten än så den avnjutets på plasttallrikar, classy Visa bilaga 674087Visa bilaga 674088
När man är för lat för att göra egen pizzadeg, så är pizzafläta gjord på ett pizzakit ett helt ok substitut. Så här på vintern så kan vi inte köra pizzaugnen heller och då är ju också praktiskt att köra en pizza som inte kräver så hög temperatur. Visa bilaga 676563
Iivp skrev:
När man är för lat för att göra egen pizzadeg, så är pizzafläta gjord på ett pizzakit ett helt ok substitut. Så här på vintern så kan vi inte köra pizzaugnen heller och då är ju också praktiskt att köra en pizza som inte kräver så hög temperatur. Visa bilaga 676563 Visa bilaga 676565 Visa bilaga 676562