Pasta med entrecote nästan hela veckan men det gör inget för jag har iallafall glömt vad jag åt igår. Det ser lite grått och trist ut på mina bilder men gott är det.
De är bra, inte bäst inte trevligast men väldigt jämn kvalitet. Lite samma anledning som du äter på McD, men godare.
Japp nu är dom testade. Pommesen höll sig krispiga trots en bilresa på 1,5 mil . Dottern åt tryffelburgare och jag orginalburgare. Dom var goda, men ingen wow vad gott upplevelse. 321 kr för oss två. Så lite dyrt med tanke på vad vi fick.
Mjöl kvar sedan gårdagens brödbak så snodde ihop lite frukostbröd, typ formfranska, fast sjukt mycket godare, och billigare. Inget knådande och ingen köksassistent. Tid ca 5 min att röra ihop mjöl, jäst, vatten, mjölk, honung och salt, plus 60 min jäsning och 35 min i ugnen.
Revansch!
Smörstekt lax med rostade rotsaker (palsternacka, morot, potatis, rödbetor och rödlök) som hottats upp med chili flakes, flingsalt och skivad vitlök. Tillbehör - fetaost med keso och soltorkad tomat.
Revansch!
Smörstekt lax med rostade rotsaker (palsternacka, morot, potatis, rödbetor och rödlök) som hottats upp med chili flakes, flingsalt och skivad vitlök. Tillbehör - fetaost med keso och soltorkad tomat. Visa bilaga 673372
Ahh, det såg ju riktigt läckert ut! Ska testas i helgen.
Måndag, då är det havregrynsgröt som gäller (inte varje måndag men ofta).
I med solrosfrön, lite russin och jordnötssmör. Blodapelsin och äppelbitar efter maten.