Byggahus.se
A
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Vafan, jag har ju lagat mat massor gånger i tråden ;)
Jag vet, men hur många gånger får jag en sådan här chans att jävlas lite serverad? ;):crysmile:

• Haha
  • Älska
  • Gilla
Nyfniken och 4 till
  • Laddar…
Normalt räknar man Florida som Florida och resten av delstaterna på östkusten som östkusten ;)
Både öst och västkusten i USA är visserligen långa men generellt är vattnet kallare på västkusten.

Hur det är med slimedjuren vet jag dock inte. Jag tycker om det mesta men ostron har jag inte förstått tjusningen med. Som att äta en salt snorloska.

V vectrex skrev:
Både öst och västkusten i USA är visserligen långa men generellt är vattnet kallare på västkusten.

Hur det är med slimedjuren vet jag dock inte. Jag tycker om det mesta men ostron har jag inte förstått tjusningen med. Som att äta en salt snorloska.
Kanske är en sådan grej man älskar eller så är det meh. Personligen vill jag ha en riktig torr champagne till för det ska få full pott. Och så inga tillbehör utöver en skvätt citron. Och de måste vara små och fina. De stora blir bara en slemhög precis som du säger

Jag måste slå ett slag för Sosta, kanske Stockholms bästa lunch just nu.

Lunchtallrik med korv, potatis och sås serverad på vit tallrik med ett glas rött vin.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

[bild]
Super du te att varje dag? :crysmile:

• Gilla
Åsa Lund
  • Laddar…
P Pappa1986 skrev:
Super du te att varje dag? :crysmile:
Te dricker jag sällan

• Haha
  • Gilla
john.h och 3 till
  • Laddar…
Falukorv i ugn?

• Gilla
  • Haha
estan87 och 2 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Falukorv i ugn?
Salsiccia är INTE falukorv. Den har textur och smak, till skillnad från falukorv

• Gilla
Jonobe
  • Laddar…
Kanske är en sådan grej man älskar eller så är det meh. Personligen vill jag ha en riktig torr champagne till för det ska få full pott. Och så inga tillbehör utöver en skvätt citron. Och de måste vara små och fina. De stora blir bara en slemhög precis som du säger
Tänkte på dig när jag såg denna :p

271750986_5124881570879382_4353716797235661766_n.jpg

Och för att hålla mig lite mer till ämnet så plingade micron fram detta idag :giggle:

g3qeN_ifypRONN4xIaIz28zNdOU8P6jZsoa1P-h3l01wie5zxDWFKTeR2INzr-SivpkSwLxAAof2bRqJad_eogUK-encRXSOBIgXDO2nU0y0OXavPoEoBtiOBG-0h2tkEAm_xtmbTcJiHGoIp1geL-Y_mDBXC0784s3u72N5RhzzX61h-e-ufpHGqzqjUFZnm4w_DhvEioBthmIzDYNz0UPE0oeGG5qzDZMGaMAZjmLsIJQ3AEYH0XE8NB26SCJkQChUEcRI8XqFf-OSErvIl2g68YxCRC3L5zbjPscxtOYGYTejLelf0jx2cIF2u3e1mrWUrO0lEAspet3UDZeoI5aTqG6VBMWxdkFjbGvjRrV84xO8WPEmsapuHyzlKRxr3OzveRR8dZzCpyHx4N61BFqlk1zDf_kSbRN3vRcsWq7MtMp4Qpawe5VGslnIFC09t0r-q6wTauZouKWHb-99oAzEJwokKXXV6MHH6d-VOmb8lkFlIphkqH9co-MS_lsHDcSCxSQTf2iMvafc4CZMq70C32BeH1YSu3snQmVuPbp6ThUX-BhqP3XRIbi2Q-mgegZm-rDTjII2EE7HfkM2b62k1HNmgm6Zhs5et5gDq5LYvgAwuhpKzemQcQ7jbQMM9aeRJcK0aZFEIwv_4QGqPumpLtPUw2drwQeH5Lcek0IS98zZn_MEiZKqJpMNi4QiaBmLtzjbea8vQIKUzmBm8Eia=w1666-h1249-no

• Gilla
  • Haha
Fotografen och 3 till
  • Laddar…
Salsiccia är INTE falukorv.
Korvslantar av salsiccia utvecklar mycket smak i potatisgryta. Stekt eller ugnsbakad är salsiccia som en vanlig kryddig korv.

A

[bild]
Ah pärgröt och köttkorv.. :ok:
bra mat, och mättande.. ;)

• Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Panerad fisk, dillmajonnäs å päre
Panerad fisk med dillmajonnäs, kokt potatis, sallad och citron på en vit tallrik.
Skapa konto

• Gilla
FredrikR och 4 till
  • Laddar…
Årets första...
En kaka med vit glasyr och röd sylt på en köksbänk.
Skapa konto

• Gilla
Pappa1986
  • Laddar…
Vart en stående högrevare idag, men goood var den

AMXcq5yDQZewo-ArVy6bx0jewOite3PicSUQw4_SiHnfUGKtqi4KlPEctdaJ3vhu8eZV9skPU5K1mNxgF_9k9MRG4ot3CRGN5lC0t0TVbx54zd7oOSIy9T1puek_1BdqE-CXPczAtE9lH778KJj2sgz52F4Qne14FHBa4J7qpHEtABQZuOHezSKtYSEF9dn10OCik7nJ7OKnTq5KE3tyIonu2ZuQnZPX9hsdDLaPyU4CNNp2AQmfo0RGcNPwXMurzRnPS-WPSYj5bqVtD5G12ZY8WWUroCHkNBx2k7CGt_p6dsQmqC4j2nIgixLkWqMNu4Id1FsKLMICYO5_T_wZ-0d_HP32B1PCuLOnIE50gyQZgLLZUk67rcnuIwwhSakBBH8X4eemWIuZknVmOdlDMRjl4RDYzq8FqlgiGpZleK0vokWjY-klti5bA3-S-KdrJ1UuRdK0K6FCFetrjEl6_eTXb4mCdBWYAyOcnMISFtQF5RSfJwM4gZqCFA9baxzP9vvBYG7oHonv-pcIptOdtbfNeCpWG5R5BzT8mJCnIMZVfW-MXXML6OoWaZEwhSr6XOpLF60UhGYIrIQPaNU0k_YrUle0WRUGfUpTxahxOEGjh4JnXJ9XezolqO3ISVUag-jjFkD1be39tNkVJTDeY2ZeDe7LwV37XiJ5xYlHxIOHinh_ZQ5w9EI_Jr-VcjrZ_Rm3rQT-GzC_py8SCaIXRFOE=w1666-h1249-no

• Gilla
FredrikR och 6 till
  • Laddar…
Ankleverskum in the making

Skål med ankarskum och visp på ett svart köksbord.
Skapa konto

• Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.