1 231 692 läst · 15 334 svar
1232k läst
15,3k svar
Vad blir det för mat?
Lite svårdefinierad 🤔 skulle tro att det är ”lätt” att göra en egen variant av den.. som eg kanske passar namnet bättre!P pmd skrev:
Jag vet inte riktigt vad jag hade förväntat mig… men hade nog väntat mig lite mer ”kaviarsmak” på nått vis.. den var lite för snäll (mesig?) … i kalleanda.
Det första vi båda tänkte på var att den var väldigt syrlig..
Vi gillade den (kanske inte bästa sillen man ätit, men helt ok och kan tänka mig köpa igen nån gång..)

Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 715 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 715 inlägg
Vet att du, eller någon annan, tipsat om detta kafé i https://www.byggahus.se/forum/threa...ka-tips-om-cafeer-kondis-och-liknande.494464/ - nu blir jag ännu mer taggad att besöka detta ställe!SC Aero skrev:
(och jag fattar ff inte hur bädda in en länk, det funkade tidigare men inte nu) 😛
Dagens:
Grillad PLUMA med rödvinssås, ugnstekt potatis, sallad & coleslow
Dessert dagen till ära:
Jordgubbspaj med vaniljsås..
Grillad PLUMA med rödvinssås, ugnstekt potatis, sallad & coleslow

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Logga in
Skapa konto
Dessert dagen till ära:

Logga in
Skapa konto
Jordgubbspaj med vaniljsås..

Logga in
Skapa konto
Inte mitt recept, men la till lök och kryddor. Man skulle fräsa vitkål, grovriven morot (+ lök) liten stund, knäcka ner ett ägg o blanda runt. Sen var det klart för att serveras, med nudlar, mungbönor och hackade jordnötter ( hade cashew) Men jag blandade ner det också och kryddade med s&p och örtsalt. Och det var gott, blir så glad när jag känner smaken! Detta kommer jag göra igen, snabblagat och gott! 👌👍
Pannkaksväder.
Fick sällskap efter att äldsta sonen ätit upp och gått från bordet.. 😻
Men det var nog egentligen grädde Bärra var ute efter, rent hypotetiskt skulle han ju kunnat fått en liten klick av mig innan vi började äta. 😇

Logga in
Skapa konto
Fick sällskap efter att äldsta sonen ätit upp och gått från bordet.. 😻

Logga in
Skapa konto
Men det var nog egentligen grädde Bärra var ute efter, rent hypotetiskt skulle han ju kunnat fått en liten klick av mig innan vi började äta. 😇