Har inte heller namnet på sillrätten men vi har potatis, matjessill, hackad rödlök, ägg och brynt smör. Blev en sån till midsommar-lunch idag, väldigt gott!
På tok för varmt för varm mat. Frugan gjorde en variant av gubbröra med rädisor. Och det tillsammans med Skedvibröd gjord på bla surdeg. (Djävelbärg det godaste knäckebrödet jag fått i min läckergom)
Sedan att detta gick ner i magen med en förhållande god medioker fulöl låter sig kompenseras av värmen.
På tok för varmt för varm mat. Frugan gjorde en variant av gubbröra med rädisor. Och det tillsammans med Skedvibröd gjord på bla surdeg. (Djävelbärg det godaste knäckebrödet jag fått i min läckergom)
Sedan att detta gick ner i magen med en förhållande god medioker fulöl låter sig kompenseras av värmen.
[bild]
Är inte Skedvibrödet numera det som en gång var Vikabröd?
Mycket gott bröd oavsett, som gjort för några skivor smakrik ost, tex. Västerbotten på.
Är inte Skedvibrödet numera det som en gång var Vikabröd?
Mycket gott bröd oavsett, som gjort för några skivor smakrik ost, tex. Västerbotten på.
[länk]
Stämmer bra det och det är för väl att de återupptog produktionen men med nytt namn. Och jag tycker att det är bara såå mycket godare än stora stygga drakens (Leksandsbröds) Vikabröd är. Och att det ska vara en väldigt vällagrad ost på är…hmm vattnas i munnen, kanske inte ett obligatoriskt men måsteval