Byggahus.se
C Christoffer L skrev:
betalar 450kr i månaden, hyggligt stort system. Går det att pruta på avgiften? larmet är redan betalt. har aldrig sett deras bil i området :/
Allt går att pruta på hos Verisure. Allt.

Som sagt allt går att pruta på tog in flera offerter från Verisure och andra och lyckades i en andra förhandlingsomgång få mer priset från 7500 till 2500 för installation. Nästa steg blir att få ner månadskostnaden. Men har läst att man måste varit trogen kund ett tag innan det är lönt att försöka

386 kr (för abonnemang och avgift) för ett brandlarm, 3 rörelsesensor och 2 dörrkontakter.
Ser att det finns utrymme för att pruta...

A
C Christoffer L skrev:
Blir ett samtal under kvällen... :devilish:
För att du ska lyckas måste du prata med kundvårdsavdelningen, där hamnar du genom att be att bli kopplad dit. Om det inte funkar så talar du om att du funderar på att säga upp larmet, då kopplas du alltid till kundvårdsavdelningen.

T Tvapac skrev:
290kr i månaden med Verisure. Har brandvarnare x2, kamera x3, dörrsensor x5.
Det är i princip samma uppsättning som vi tog offert på, men vi fick nästan dubbla månadskostnaden.
Har ni någon speciell rabatt eller är det gammalt larm?

J Joakim Jakobsson skrev:
Det är i princip samma uppsättning som vi tog offert på, men vi fick nästan dubbla månadskostnaden.
Har ni någon speciell rabatt eller är det gammalt larm?
Huvudenheten är gammal, men kamror pch deckare är nyare. Men själva larmet och avtalet har nog varit i huset länge.

• Gilla
Joakim Jakobsson
  • Laddar…
É
Jag betalade 328kr månaden. De ville höja kort efter vi installerat det och när jag hotade om att avbryta kontrakt fick jag behålla priset. Sen nu när jag sa upp abonnemanget blev jag erbjuden betala 299kr/mån men då hade jag redan bestämt mig för att avsluta så tog inte det. Hade vart kund 4,5 år. Haft kanske 2 utryckningar på falsklarm orsakade mer eller mindre av oss själva genom åren.

kodrod skrev:
För att du ska lyckas måste du prata med kundvårdsavdelningen, där hamnar du genom att be att bli kopplad dit. Om det inte funkar så talar du om att du funderar på att säga upp larmet, då kopplas du alltid till kundvårdsavdelningen.
Förstår att Verisure måste ta ut överpriser om de verkligen har en speciell kundvårdsavdelning som sänker priset för kunder som tycker sig betala för mycket. Mycket overheadkostnader blir det.....

• Gilla
Filip94 och 1 till
  • Laddar…
Det fanns verisure här när vi flyttade in. Det är ett gammalt larm. Finns inget appstöd eller smartplugs stöd. Inga brandvarnare heller. Det som finns är utomhus siren två kameror en magnetkontakt, en pir, en manövererpanel. För detta betalade jag initialt 222kr per månad..sedan gick det något år och verisure smyghöjde. Blev förbannad och ringde och sa upp skiten. Då försökte de ge mig mitt gamla pris på 222kr. Jag tog inte de. Istället erbjöd dom 175kr per månad. Jag accepterade det. Jag sitter nämligen och väntar på att ajax systems ska få igång sin leverans av sina produkter ordentligt så ska jag skaffa det istället.men alla produkter finns inte ännu. Men eftersom månadskostnaden är så låg så har jag ingen brådska.

• Gilla
jim_b
  • Laddar…
Kendobendo Kendobendo skrev:
Det fanns verisure här när vi flyttade in. Det är ett gammalt larm. Finns inget appstöd eller smartplugs stöd. Inga brandvarnare heller. Det som finns är utomhus siren två kameror en magnetkontakt, en pir, en manövererpanel. För detta betalade jag initialt 222kr per månad..sedan gick det något år och verisure smyghöjde. Blev förbannad och ringde och sa upp skiten. Då försökte de ge mig mitt gamla pris på 222kr. Jag tog inte de. Istället erbjöd dom 175kr per månad. Jag accepterade det. Jag sitter nämligen och väntar på att ajax systems ska få igång sin leverans av sina produkter ordentligt så ska jag skaffa det istället.men alla produkter finns inte ännu. Men eftersom månadskostnaden är så låg så har jag ingen brådska.
Verkar som att Ajax går att kombinera med andra system? Går det att koppla befintligt verisure på Ajax, när de börjar leverera / installera i Sverige?

O Orthobear skrev:
Verkar som att Ajax går att kombinera med andra system? Går det att koppla befintligt verisure på Ajax, när de börjar leverera / installera i Sverige?
Skulle säga att det är aldrig möjligt att använda trådlösa komponenter från olika larmtillverkare i ett larm.
Det är en en annan sak med trådbunda detektorer där det inte är några problem att koppla in olika fabrikat av prylar till en centralapparat.

Sedan kan det finnas larm som nyttjar ex. Z-wave då bör det vara möjligt att blanda fabrikat.

O Orthobear skrev:
Ajax finns i Sverige sedan nästan 1 år, se tråden här på bh. Nya prylar kommer löpande.

Svaret på din fråga är dock nej.
Finns modul till Ajax att koppla in i ett trådbundet system för att kunna utöka trådlöst med Ajax detektorer.

I princip alla trådlösa system har sina egna protokoll för radiokommunikationen mellan central och enheter.

Trådlösa larm = leksakslarm

• Gilla
SueCia
  • Laddar…
K
Jag köpte ett par magnetbrytarlarm på classe för 59 kr st. Så kan jag sova gott om natten. Planerar att köpa ett Vanderbilt Spc till hösten...

Men på topic så betalar syrran 449 kr/månad till Verisure för sitt larm, brand, två kameror tre ytterdörrar och 7 öppningsbara fönster..

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.