Hej!
Köksblandaren i köket sitter kopplad enligt bild. (Kopparrör från köksblandaren)
På något konstigt sätt kan jag inte stänga av kallvatten helt i huvudavstägningen så det rinner lite.
Jag har försökt proppa med r10 längst upp vilket är för stort. Försökt koppla bussing r8 -r10 vilket var för litet..
Antar att kopplingen längst upp är en 8a eller 9a eller vad de heter.
Hur kan jag göra enklast? Tacksam för hjälp

• Kopparrör kopplade till köksblandare, med en hand som pekar mot anslutningarna och en grå rörbit i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Kopparrör och koppling under köksblandare som läcker vatten, med fokus på anslutningen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag skulle ta bort allt gammal jox, kapa det vita röret under befintliga kopplingar, montera stödhylsa och sedan en vatette provtryckningspropp. Sedan bygger man vidare från den när det är dags (lämpligen med en liten kulventil/”ballofix”).

• Gilla
ådal
  • Laddar…
Krilleman
MathiasS MathiasS skrev:
Jag skulle ta bort allt gammal jox, kapa det vita röret under befintliga kopplingar, montera stödhylsa och sedan en vatette provtryckningspropp. Sedan bygger man vidare från den när det är dags (lämpligen med en liten kulventil/”ballofix”).
Är målet att få dit ventiler så är det enklare att montera dessa direkt enligt min mening.

👍

• Gilla
MathiasS
  • Laddar…
Krilleman Krilleman skrev:
Är målet att få dit ventiler så är det enklare att montera dessa direkt enligt min mening.

👍
Ja jag sa inte vad som vad enklast utan vad jag skulle göra.....:)

Största skälet till att jag börjar om är att det alltid är svårt att veta hur man bygger vidare från befintliga kopplingar som man inte alltid kan lista ut fabrikat osv på. Därför börjar jag hellre om.

• Gilla
Krilleman
  • Laddar…
Krilleman
MathiasS MathiasS skrev:
Ja jag sa inte vad som vad enklast utan vad jag skulle göra.....:)

Största skälet till att jag börjar om är att det alltid är svårt att veta hur man bygger vidare från befintliga kopplingar som man inte alltid kan lista ut fabrikat osv på. Därför börjar jag hellre om.
Givetvis menar jag även att man kapar bort all det gamla och börjar om på nytt.

Det var steget med propparna först, för att senare dra dit ventiler, som jag blev lite undrade till.

Krilleman Krilleman skrev:
Givetvis menar jag även att man kapar bort all det gamla och börjar om på nytt.

Det var steget med propparna först, för att senare dra dit ventiler, som jag blev lite undrade till.
aha, ja ok, det håller jag med om. Jag var fast i någon flerstegsraket här, men det är förstås enklast att dra dit kulventilerna direkt, om man ska ha sådana.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.