Hej!
Jag har precis fått tillträde till ny bostad och inser att toaletten är totalt utdaterad. Dessutom lutar det kraftigt pga sluttande golv. Önskar lite tips och råd kring vad jag ska tänka på vid ett utbyte av toaletten. Jag kikar just nu på ”Ifö Pala S-lås för limning”. Går det att ersätta nuvarande med den? Och hur gör jag med det sluttande golvet?
Tack!!

• Toalett med vit sits, dusch och handdukshängare på vägg med vita kakelplattor, del av ett badrum.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Toalett med ett vattenpass som visar lutningen på det sluttande golvet i badrum.
    Skapa konto
  • Måttband mäter avståndet från väggen till toalettens avloppsrör på ett sluttande badrumsgolv.
    Skapa konto
Det lutar ju åt rätt håll i alla fall.
Annars ser jag inget fel på det du har?

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
BirgitS
C Condii skrev:
Jag kikar just nu på ”Ifö Pala S-lås för limning”. Går det att ersätta nuvarande med den?
Den toaletten verkar vara avsedd att ha sitt avloppsrör närmare väggen än din nuvarande toalett. Det innebär att det kan se konstigt ut med en toalett som är så långt från väggen.
https://catalog.ifo.se/sv-SE/product/PRO_1894514

Badrummet ser ut att vara från 90-talet. Kan du inte fortsätta med den toaletten tills du renoverar badrummet?
Lutningen tror jag att du vänjer dig vid.

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.