Hej! Min granne ovanför gjorde nyligen en köksrenovering, och jag ska renovera mitt kök nästa vecka. Det är ett lägenhetshus med fyra lägenheter, byggt 2008. Min granne hade tydligen problem när hon skulle "plugga igen" vattnet under renoveringen, för tydligen fanns det ingen ballofix i den dimensionen. Det är tydligen ett ovanligt mått. Vi ska riva köket själva i helgen, och VVS kommer inte förrän på tisdag. Vi får väl ha vattnet avstängd i hela lägenheten i två dagar. Men för att priset inte ska spåra iväg som det gjorde för henne, kan vi förbereda rörmokaren så han kan köpa in det här? Och det ser ju ut som att det finns en ballofix (antar jag att det är, hörde ordet första gången idag så jag utgår från min googling) men det kanske man måste ha på alla rör? Kan läsa mig till att det står Multicon kiwa 16 akb på två av rören (de två längst ut, på kopplingen mellan det vita och det andra röret), men det är ju grekiska för mig.

Snälla hjälp!

• VVS-installation under köksskåp med synlig ballofix, rörkopplingar och avloppsrör.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vattenledningar och en ventilmekanism under en handfat med etiketten 'Multicon kiwa 16 akb'.
    Skapa konto
  • VVS-inrättning med texten "Multicon kiwa 16 akb" på kopplingsdelen mellan två rör.
    Skapa konto
  • Rörkoppling märkt "Multicon kiwa 16 akb" mellan ett koppar- och ett vitt plaströr.
    Skapa konto
  • Närbild på en VVS-installation med ballofix och kopplingar märkta "Multicon Kiwa 16 akb".
    Skapa konto
  • Vattenrörskoppling med texten "Multicon kiwa 16 akb" vid övergång mellan vitt och metallrör.
    Skapa konto
  • Rörkoppling med texten "Multicon kiwa" på vit och metallfärgad rördel, ansluten till spiralslang.
    Skapa konto
Röret i mitten där sitter en ballofix för diskmaskinen ,besök närmaste vvs butik och visa de här bilderna för dom så letar dom fram två kranar

Johhhan
Klämringskopplingarna på inkommande vatten är från VSH Super, som har lite speciella pluggar.
VSH Super klämringskopplings propp i metall mot vit bakgrund.
Skapa konto

Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.