10 249 läst · 3 svar
10k läst
3 svar
Vad behöver jag för att koppla in vatten till nya tvättmaskinen?
Hej,
Jag har inhandlat en bättre begagnad tvättmaskin som skall ersätta den toppmatade tvättmaskinen som hängde med huset. Problemet är att det sitter en slags snabbkoppling på gamla vattenanslutningen som är väldigt okompatibel med den slang som följde med den nya. Finns det någon adapter som löser detta problem? Bifogar bild på snabbkoppling och nya slangen.
Jag har inhandlat en bättre begagnad tvättmaskin som skall ersätta den toppmatade tvättmaskinen som hängde med huset. Problemet är att det sitter en slags snabbkoppling på gamla vattenanslutningen som är väldigt okompatibel med den slang som följde med den nya. Finns det någon adapter som löser detta problem? Bifogar bild på snabbkoppling och nya slangen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Krilleman
Husspekulant Plumber
· Södermanland
· 16 598 inlägg
Krilleman
Husspekulant Plumber
- Södermanland
- 16 598 inlägg
Du behöver inget, strunta i din nya gråa bussning bara. Skruva bort din befintliga blåa anslutningsmutter mot din nya.
Den gråa bussningen på din nya slang är ju bara till för om din anslutning är 15.
På din befintliga anslutning sitter det också en bussning. 20x15. Det är den kromade ribbade ringen, fast den är i mässing.
Den gråa bussningen på din nya slang är ju bara till för om din anslutning är 15.
På din befintliga anslutning sitter det också en bussning. 20x15. Det är den kromade ribbade ringen, fast den är i mässing.
Liknande trådar
-
Vilken ställning behöver jag hyra för att byta vindskivor?
Tak & Vind -
Vad behöver jag för att rensa ventilationskanal?
Ventilation -
Köpt min första bostadsrätt behöver tips med bolån
Priser, Kalkyler, Fastighetsskatt m m. -
vad behöver man för att ansluta varmvattenberedare till sommarvatten ?
Vatten & Avlopp -
Vad behöver vi för vattenfilter?
Vatten & Avlopp