Hej och god fortsättning!
Ställer frågan till er om detta är rimligt.
Gäller ny stuga.
VVS-killen har varit och dragit nya rör i ett badrum på ca 8 kvm.
Kopplat in toa,dusch kommod, beredare, diskmaskin, köksho samt avloppet under huset. Allt var förberett dvs ditsatt för att underlätta så mycket som möjligt.
Jobbet är bra gjort men tycker kostnaden för detta är väl dyrt.
Se bifogade bilder.
Hur många arbetstimmar beräknas detta ta?
Kopplingsmaterial?
Vad tror ni kostnaden på detta ligger på?
Med vänlig hälsning, Andreas
Gäller ny stuga.
Kopplat in toa,dusch kommod, beredare, diskmaskin, köksho samt avloppet under huset. Allt var förberett dvs ditsatt för att underlätta så mycket som möjligt.
Se bifogade bilder.
Kopplingsmaterial?
Är inte röris så tidsuppfattning för arbetet och materielkostnad har jag ingen aning om.
Men en inte helt oskälig timpeng är 600-850 kr
Tillkommer körersättning om det är till privatperson speciellt om det ska vara med Rot avdrag.
Maska fakturan så att företagets namn inte syns och lägg upp den så får du besked om priser på mtrl.
Det är ett snyggt jobb och det vittnar om att det är en skicklig röris.
Är du nöjd med jobbet och känner att fakturan är ok hade jag definitivt sparat dennes nummer i telefonboken
Men en inte helt oskälig timpeng är 600-850 kr
Tillkommer körersättning om det är till privatperson speciellt om det ska vara med Rot avdrag.
Maska fakturan så att företagets namn inte syns och lägg upp den så får du besked om priser på mtrl.
Det är ett snyggt jobb och det vittnar om att det är en skicklig röris.
Är du nöjd med jobbet och känner att fakturan är ok hade jag definitivt sparat dennes nummer i telefonboken
Vad hade ni avtalat om innan jobbet utfördes?A AndreasRöström skrev:Hej och god fortsättning!
Gäller ny stuga.
Se bifogade bilder.
Kopplingsmaterial?
Husägare
· Västerviks kommun
· 448 inlägg
Jag kan inte heller ge dig någon tidsuppfattning om detta. Det jag reagerar på är resan: Hur långt hade han att resa till stugan eller är det en nolla för mycket på den posten?
Men då räknas det som löpande räkning..A AndreasRöström skrev:
Och då ska allt vara specificerat materialmässigt. Timmarna ska tydligt redovisas med antal och pris..
Resor ska också vara antal och pris..
Förstår att det kan vara känsligt då ni känner varandra men det är mycket pengar i fakturan och då är det minsta man kan begära är att den ska vara specificerad..
Svårt att säga utan att varit på plats själv, men lite konstigt att de inte specar hur många timmar som åtgått.
Säg att de tar 600 + moms i timmen, då blir det ca 44 timmar, alltså lite mer än en arbetsvecka för en gubbe/gumma.
3550 för servicebil/resa låter saftigt om inte du bor långt in i norrländska skogarna alternativt ute på en ö.
Arbetet ser väldigt snyggt och prydligt ut så där finns inget att klaga på.
Säg att de tar 600 + moms i timmen, då blir det ca 44 timmar, alltså lite mer än en arbetsvecka för en gubbe/gumma.
3550 för servicebil/resa låter saftigt om inte du bor långt in i norrländska skogarna alternativt ute på en ö.
Arbetet ser väldigt snyggt och prydligt ut så där finns inget att klaga på.
Är den personen som varit där samma person som skickat fakturan? För det är inte säkert att din kompis också fakturerar. Utan "tjänsten" här är kanske att han gjort det som att det var hemma hos honom själv. Alltså så det alltid borde göras. Men ja, du vet ju hur det är.A AndreasRöström skrev:
Kan själv!
· Trelleborg
· 18 371 inlägg
Spontant låter åtminstone materialpriserna saftiga. 19+moms för allt inomhus, exkl vattenmätarkonsolen. Är det något mer än rör och kopplingar som denne stått för?
Du har fått betala för en värmekabel som jag undrar var den är installerad.
Arbetet har jag svårare att bedöma, spontant känns det i överkant, men det beror ju på om det har handlat om lång körning osv.
Du har fått betala för en värmekabel som jag undrar var den är installerad.
Arbetet har jag svårare att bedöma, spontant känns det i överkant, men det beror ju på om det har handlat om lång körning osv.
Om det bara är det på bilderna som gjorts så är det ju upp åt väggarna. Utan att veta förutsättningarna är ju tiden svår att tycka till på, men är det bara rördragning och det är förberett borde en dag eller två räcka. Och t.ex. infästningsmaterial utomhus, hur kan den posten vara så stor? Några svep och gängstång….