Hej!
Golvet sviktar precis vid altandörren, vi river upp för att se vad som finns under, se bild.aldrig sett något liknande, trodde det skulle vara spånskivor eller träbrädor. Tanken är att lägga ekparkett. Vad gör jag- byter ut allt underrede eller bara förstärker där det sviktar?

Funderar på att risken med att inte åtgärda allt är att det kan börja svikta på fler ställen efter ett par år, samtidigt vill jag inte att heeela semestern går åt för detta. Har ni någon vägledning i frågan?

• Upprivet golv vid altandörr som visar blandade golvkonstruktioner med synliga skarvar och spikhål.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det är självbärande parkett du monterat isär.

• Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
Stefan N Stefan N skrev:
Det är självbärande parkett du monterat isär.
Aha, tack! Hade du bytt ut underredet till spånskiva eller behållit och lagat det? (Jag ska lägga ekparkett i rummet)

BirgitS
Ekparkett är det väl redan och dessutom av mycket god kvalitet som knappast går att köpa idag. Den brukar vara kring 25 mm tjock och las ofta på reglar.

• Gilla
Keki
  • Laddar…
Upplever det som att det sviktar här och där och på ett par tre ställen är det sönder.

BirgitS
Ska du få bort svikt behöver du nog riva ända ner till bjälklagret för att kunna styva upp där.

• Gilla
Keki
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.