Hej och glad påsk!
Jag har rivit tapet i ett rum och har börjat bredspackla, men på en av väggarna så är det som någon målat med blå färg, eller färgstänk. Har spacklat lite över för att se om det döljer men det tränger igenom det. Vad kan detta vara? Vad kan jag göra för att de inte ska träda fram? Spackla tjockare? Grundmåla sen?
bifogar bild!
Med vänliga hälsningar!
Jag har rivit tapet i ett rum och har börjat bredspackla, men på en av väggarna så är det som någon målat med blå färg, eller färgstänk. Har spacklat lite över för att se om det döljer men det tränger igenom det. Vad kan detta vara? Vad kan jag göra för att de inte ska träda fram? Spackla tjockare? Grundmåla sen?
bifogar bild!
Med vänliga hälsningar!
Att spärrmåla innebär inte att täckmåla. Ett lager spärrfärg skall räcka. Att det blå lyser igenom ett lager vitt är helt normalt. MvhS Solimelo skrev:
Tack Micke! Dragit 2 lager nu och det syns fortfarande men inte alls lika tydligt. Nästa målning blir ju en väggfärg i grå/beige två lager, hoppas det täcker!M Micke R. skrev:
Dock först lite spackel då jag märkte att man inte var något proffs på det, haha. Lite gropar här och var.. små men störande.
tack!
Klicka här för att svara