Hej och glad påsk!

Jag har rivit tapet i ett rum och har börjat bredspackla, men på en av väggarna så är det som någon målat med blå färg, eller färgstänk. Har spacklat lite över för att se om det döljer men det tränger igenom det. Vad kan detta vara? Vad kan jag göra för att de inte ska träda fram? Spackla tjockare? Grundmåla sen?

bifogar bild!

Med vänliga hälsningar!

• En vägg med blå färgstänk och spår av bredspackling.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Åsa Lund
Nån som ritat med spritpenna?
Spärrfärg är nog vad som krävs för att dölja

Tack för era svar! Spärrfärg blir nästa köp! Kanske räcker att endast måla där spritfärgen är?
Tack!

Åsa Lund
Måla hela den väggen åtminstone så du inte får skiftningar i ytstruktur mitt på väggen

• Gilla
Solimelo
  • Laddar…
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Måla hela den väggen åtminstone så du inte får skiftningar i ytstruktur mitt på väggen
S Solimelo skrev:
Tack för era svar! Spärrfärg blir nästa köp! Kanske räcker att endast måla där spritfärgen är?
Tack!
Stefan N Stefan N skrev:
Spärrmåla. [länk]
Tack för era svar!

S Solimelo skrev:
Tack för era svar!
En fråga till, behöver man grundmåla efter spärrfärg? Eller funkar den på samma sätt?

Hej! En spärrfärg är alltid en grundfärg så den fungerar på samma sätt. Mvh

M Micke R. skrev:
Hej! En spärrfärg är alltid en grundfärg så den fungerar på samma sätt. Mvh
Tack för svar, då vet jag.
Har nu dragit en strykning men färgen syns fortfarande igenom.. kanske lite svagare. Vänta 16h och måla igen. Hoppas det döljer det!

• Gilla
Åsa Lund
  • Laddar…
Åsa Lund
Håller tummarna!

S Solimelo skrev:
Tack för svar, då vet jag.
Har nu dragit en strykning men färgen syns fortfarande igenom.. kanske lite svagare. Vänta 16h och måla igen. Hoppas det döljer det!
Att spärrmåla innebär inte att täckmåla. Ett lager spärrfärg skall räcka. Att det blå lyser igenom ett lager vitt är helt normalt. Mvh

M Micke R. skrev:
Att spärrmåla innebär inte att täckmåla. Ett lager spärrfärg skall räcka. Att det blå lyser igenom ett lager vitt är helt normalt. Mvh
Tack Micke! Dragit 2 lager nu och det syns fortfarande men inte alls lika tydligt. Nästa målning blir ju en väggfärg i grå/beige två lager, hoppas det täcker!
Dock först lite spackel då jag märkte att man inte var något proffs på det, haha. Lite gropar här och var.. små men störande.

tack!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.