Har sett att vi har fått gula fläckar på väggarna i källaren, men vad kan det vara förnågot? Sambon är rädd att det är mögel men jag är inte lika säker.
På vissa ställen sitter det nästan som klumpar som går att borsta bort eller som här lite tunnare och mer utspritt.
Funderar på att ringa Anticimex och få dom att kolla på det i.o.m. att vi hade problem med mycket fukt och mögel i sommras.
På vissa ställen sitter det nästan som klumpar som går att borsta bort eller som här lite tunnare och mer utspritt.
Funderar på att ringa Anticimex och få dom att kolla på det i.o.m. att vi hade problem med mycket fukt och mögel i sommras.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ja det är bara på ytterväggarna och huset är inte drenerat så långt bak jag har kännedom om huset iaf.
Det är fukt som gör att du får dessa. Kan vara dränering, men om du har takavvattning från stuprör som går ned i marken så kan även det vara problemet. Vi hade hade genomslag av fukt på ett antal ställen i källaren, mest i hörnen men orsaken var inte dränering utan helt igensatta betongrör för dagvatten runt huset.
Det lösa på väggen brukar oftast orsakas av saltutfällning pga fukten, helt ofarligt.
Det lösa på väggen brukar oftast orsakas av saltutfällning pga fukten, helt ofarligt.
Spontant skulle jag vilja påstå att man först ska undersöka orsaken till ett problem, innan man åtgärdar.
En avfuktare kan vara en lösning, men är det problem med dränering eller dagvatten (från stuprör) så kvarstår problemet med blöta väggar. Du torkar ur på insidan vilket enbart tillför ny fukt utifrån.
En avfuktare kan vara en lösning, men är det problem med dränering eller dagvatten (från stuprör) så kvarstår problemet med blöta väggar. Du torkar ur på insidan vilket enbart tillför ny fukt utifrån.
Avfuktare är inköpt i sommras men den tar inte mycket fukt nu på vintern. Fuktigheten Ligger på ca 50%.
Stuprören ska jag fixa någon snygg lösning på. Just nu går dom ner i marken och sen vet jag inte var dom tar vägen.
Ev. Fixa lite bättre ventilation.
Träd och buskar är bortplockat i sommras.
Stuprören ska jag fixa någon snygg lösning på. Just nu går dom ner i marken och sen vet jag inte var dom tar vägen.
Ev. Fixa lite bättre ventilation.
Träd och buskar är bortplockat i sommras.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Vad kan detta vara klibbiga fläckar i taket
Hemma hos -
Varför är det kopplat på detta sätt i en vridströmbrytare?
El -
Är detta en bärande pelare vid trappen?
Byggmaterial & Byggteknik -
Vad är detta för material/typ av skiva?
Byggmaterial & Byggteknik -
Vad är detta för installation i anslutning till platta?
Grund & Markarbeten