Hej, vi har haft en ful och otynplig dubbeldosa i väggen som 7nte ger någonting. Vi bor i en bostadsrätt och ska tapetsera om väggen. Frågan är om vi ska täppa igen skiten eller inte. När comhem var ute med tekniker sa de att det inte hörde till deras nät. Vad tror ni att det är?
TV, centralantenn-kabeltv. Ta inte bort den, fungerande TV är viktigare än spisen...
Buhu såg att det var en splitter precis, jag försökte bara se om det kunde gå att få in den mer i väggen för att ha ett lite mindre störande utseende på väggen men då slocknade bredbandet. Har säkert gjort så det försvunnit för grannarna med nu. Någon som vet om jag kan lösa det utan att kalla hit comhem? Förövrigt hade jag ett annat felärende hos dem så tekniker ska komma ut relativt snart. Har man orsakat problemet själv får man betala själv vilket det nu ser ut som att jag gjort. Behöver tips!
Redigerat:
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 4 876 inlägg
Ta en ny bild och lägg upp, hur ser det ut nu?
Om ni har bredband vi comhem kabel tv nät då kan ni ju inte ta bort den.A amandadenandra skrev:Buhu såg att det var en splitter precis, jag försökte bara se om det kunde gå att få in den mer i väggen för att ha ett lite mindre störande utseende på väggen men då slocknade bredbandet. Har säkert gjort så det försvunnit för grannarna med nu. Någon som vet om jag kan lösa det utan att kalla hit comhem? Förövrigt hade jag ett annat felärende hos dem så tekniker ska komma ut relativt snart. Har man orsakat problemet själv får man betala själv vilket det nu ser ut som att jag gjort. Behöver tips!
Den ser relativt hel ut på bild.
Nu verkar det funka igen!! Har ni något tips på någon mindre täckkåpa då? Den har varit ca 20x10 cm med ett djup på ca 4 cm.
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 4 876 inlägg
Känn lite försiktigt på kontakterna, och känn om kablarna sitter fast i dom.
Har du förresten provat något så grundläggande som att starta om ditt modem?
Edit: under tiden jag svarade hoppade det visst igång
Har du förresten provat något så grundläggande som att starta om ditt modem?
Edit: under tiden jag svarade hoppade det visst igång
Man blir ju lite rädd att det kommer en bild på avklippta kablar…
Stiften/ledaren i mitten på F-kontakten är av mjuk koppar och är lätt att böja så den missar hålet.
Det bör vara enkelt att fixa.
Kjell har en F-splitter utan F-kontakter som ska få plats i en apparatdosa.
https://www.kjell.com/se/produkter/.../televes-easy-f-mini-f-splitter-2-vags-p30373
Edit: Det kan hände mycket medan man skriver ett inlägg. Det låter som glapp i kontakterna.
Stiften/ledaren i mitten på F-kontakten är av mjuk koppar och är lätt att böja så den missar hålet.
Det bör vara enkelt att fixa.
Kjell har en F-splitter utan F-kontakter som ska få plats i en apparatdosa.
https://www.kjell.com/se/produkter/.../televes-easy-f-mini-f-splitter-2-vags-p30373
Edit: Det kan hände mycket medan man skriver ett inlägg. Det låter som glapp i kontakterna.
Ja, jävligt märkligt att det försvann och sedan bara kom tillbaka dock. Alla kablarna satt så hårt att jag inte ens kunde försöka skruva fast dem under tiden det inte fungerade..[SKPG]Zamora skrev:
Troligtvis vill väl comhem inte att man gör något sånt byte självblackarrow skrev:
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 4 876 inlägg
Nja, skulle nog kolla upp lite mer vad det är. Det är en datakabel, var den kommer ifrån är ju lite intressant.