Hej allihop!
Hyr ett hus, och i pannrummet har vi dessa makapärer.
vad är dom? Och behöver jag sköta dessa på något sätt?

• Pannrum med väggmonterad värmepanna, expansionskärl och vattenfilter.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
A
Ser ut som vattenrening,sköter nog sig själv med backspolning mm automatiskt om ni inte hört annat.

Ok! Även de två ”tuberna” till vänster?

Bäst är att kolla med den du hyr av hur anläggningen ska skötas och om det förväntas att du ska sköta den.

A AndersS skrev:
Bäst är att kolla med den du hyr av hur anläggningen ska skötas och om det förväntas att du ska sköta den.
absolut. Har fått till svars att jag inte ska göra nägot förutom att byta flockningsmedel, men jag ville bara dubbelkolla.

Är du orolig för att det inte fungerar korrekt så kan du göra ett vattenprov.

G Grief13 skrev:
Ok! Även de två ”tuberna” till vänster?
Det är ”grov/förfilter” för att skydda reningsmassan i din gråa höga/dyra specialfilter till höger.

D rob_t_j72 skrev:
Det är ”grov/förfilter” för att skydda reningsmassan i din gråa höga/dyra specialfilter till höger.
ok! Inget jag behöver röra då?

Syns tydligt när de behöver bytas/rengöras, men du hyr väl?

Rör helst inget som hyresvärden ska sköta, men kommunicera med värden om du tycker att de borde bytas/rengöras.

Normalt är det fastighetsägaren som har ansvar för att vattnet regelbundet testas av ackrediterat laboratorium, och att vattenreningsutrustning underhålls så att vattnet håller fastställda kvalitetskrav för dricksvatten. Möjligt att man kan avtala om andra arrangemang men det är så jag uppfattat gällande regler.

• Gilla
Dortmunder DAB
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.