Hej! Är det någon som vet vad detta är för kopplingar? Är alla klämringskopplingar? Eller är vissa av dom gängade kopplingar? Från vänster till höger:
Det är ett kopparrör på 22 mm som kommer in från vänster i bild och PEX slangarna är 18 mm, 15mm och 15 mm. Jag ser att den sista böjen bör vara en klämringskoppling med en liten stump 15 mm kopparör emellan. Men dubbelmuttrarna som sitter mellan kulventil och T-kopplingarna, är dessa gängade kopplingar? Hur är dom i så fall tätade? jag ser inget lin. Det ser ut som att det står Vatette på samtliga kopplingar.
Det är ett kopparrör på 22 mm som kommer in från vänster i bild och PEX slangarna är 18 mm, 15mm och 15 mm. Jag ser att den sista böjen bör vara en klämringskoppling med en liten stump 15 mm kopparör emellan. Men dubbelmuttrarna som sitter mellan kulventil och T-kopplingarna, är dessa gängade kopplingar? Hur är dom i så fall tätade? jag ser inget lin. Det ser ut som att det står Vatette på samtliga kopplingar.
Sitter gummipackningar i dubbelmuttrarna, förutom att de tätar mot kopplingens invändiga kona - precis som en klämring.T Tallskog83 skrev:
https://www.vatette.se/produkter/fordelare/dubbelmutter
Ok! Är T-kopplingarna samma modell som de som används tillsammans med klämring och mutter? Eller har Vatette olika kopplingar beroende på om de ska anslutas mot dubbelmutter eller klämringskoppling?C cpalm skrev:
Det är samma T-rör oavsett om man nyttjar klämringskopplingen eller dubbelmuttern.T Tallskog83 skrev:
✅✅
Hur menar du? Varför behövs en fullflödesventil?
Jaha så ni menar att kulventilerna stryper flödet?
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Hur mycket kostar det att göra tvättstuga? Tacksam för uppskattning
Priser, Kalkyler, Fastighetsskatt m m. -
Vad kan det vara för fläckar på väggen?
Fritidshus -
Se upp för silverskatta - ett nytt ogräs som blir starkare när du klipper det
Artikelkommentarer -
Varför pratar sportmänniskor i presens för det som varit?
Övrigt Off Topic -
Vad är detta för sorts spik?
Byggmaterial & Byggteknik