Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Jag håller på att montera ihop ett gammalt blocketfynd (kompressorhus och motor med YD-start) med en tank som det suttit en motor utan YD-start på.
På tanken satt det gamla påslaget med motorskydd och mekanisk tryckvakt kvar.
Men med den nya motorn med YD-start så följde varken mekanisk tryckvakt eller påslag med. Bara ett kopplingsskåp innehållandes lite elutrustning (ja jag vet jag är kass på el)
På anslutningen mellan kompressorhuset och tanken sitter det en givare som är ansluten till elskåpet.
Sitter det någon slags elektrisk tryckvakt som styrs av givaren i elskåpet tro?
Eller saknas det nåt?
Här är tryckvakten
Det här är en magnetventil, svarta delen med sladden är kontaktstycke och spole, mässingdelen är själva ventilen,
Logga in
Skapa konto
Det här är en magnetventil, svarta delen med sladden är kontaktstycke och spole, mässingdelen är själva ventilen,
Logga in
Skapa konto
Detta är tryckavlastningsventil som avlastar cylindern vid start, den ska sitta på den gängade delen innan magnetventilen, sedan ska det vara ett rör mellan tryckavlastningsventilen och den delen som är bredvid cylindern.
Tryckavlastningsventilen har en luftslang som är kopplad till tryckströmbrytaren, tryckströmbrytaren är även direktkopplad till lufttanlen.
Tryckavlastningsventilen har en luftslang som är kopplad till tryckströmbrytaren, tryckströmbrytaren är även direktkopplad till lufttanlen.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Så frågan kvarstår, den tryckvakt dom satt på tanken innan motor och kompressorhus monterades. Ska den användas?
Om ja, hur kopplas den ihop mot elskåpet?
Och hur kan jag koppla den lilla slangen från tryckvakt när den ”nya” tryckavlastningsventilen har en spole monterad på motsvarande plats?
Om ja, hur kopplas den ihop mot elskåpet?
Och hur kan jag koppla den lilla slangen från tryckvakt när den ”nya” tryckavlastningsventilen har en spole monterad på motsvarande plats?
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Någon som vet vad det här är för FTX aggregat?
Byggmaterial & Byggteknik -
Varför är det kopplat på detta sätt i en vridströmbrytare?
El -
Vad är det för hål i murstocken?
Övrigt husrelaterat -
Vad är detta för material/typ av skiva?
Byggmaterial & Byggteknik -
Vad är det för beläggning på fönstret?
Fönster & Dörrar