Jag upptäckte häromdagen lite svarta fläckar i gruset som ligger nära grunden på vårt hus. Det ser nästan ut som svartmögel, men kan det växa på grus?

Se bilder:
IMG_20160320_163934.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

IMG_20160320_163923.JPG
Skapa konto

IMG_20160320_163944.JPG
Skapa konto

IMG_20160320_163951.JPG
Skapa konto

Vad i all sin dar kan detta vara? Det har inte vart något dylikt där förut?

Kanske något djur som kissat/bajsat/kräkts där, vilket gett upphov till någon påväxt på stenarna?

Visst kan sten få påväxt, kolla i naturen så kommer du att se både alger, lavar, mossa, etc. där allt frodas.
Regn och snö är inte kliniskt rent utan innehåler ämnen som hjälper till med växtlighet.
Spraya med lite ogräsättika om du vill få bort det och tar även ogräs om du vill få bort det också.

Kan det vara en katt som skitit ? Prova att vända upp och ner på stenhögen så kanse det syns skit.

Jag har fnv stenmjöl intill huset efter dräneringen i höstas och gissa om katterna gillar att göra ifrån sig där. Blir lite orolig när jag ser det där eftersom jag hoppats att katterna skulle hålla sig ifrån huset när man fyllt på med ett par dec singel senare i vår.

• Gilla
TheGame
  • Laddar…
Det kan inte vara någon form av salt eller kalk-utfällning?

Kattskit eller piss låter ju annars som en rimlig förklaring!

Det är ett promenadstråk ganska nära huset vid denna vägg. Kanske låter nån hunden pissa på mitt hus.
Kanske borde flytta en övervakningskamera dit och se efter.

Det där ser ut som fukt som tagit sig upp på lokala ställen. Kapilläreffekt med otvättat singel. Tror inte på hunden, blir lite annan form av stänk.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.