Har uppkommit fläckar se bilder. Tycker de luktar kiss en luktar mat.... Hur får jag bort lukten?

• Fläckar på träbjälkar under golvet med synligt isoleringsmaterial och elledningar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Fläckar på träbjälke, eventuellt orsakade av vätskor som luktar mat och kiss.
    Skapa konto
  • Mörka missfärgade fläckar på en grå betonggrund mellan vita träbjälkar i en byggkonstruktion.
    Skapa konto
  • Fläckar på träbjälke bredvid sprucken sten, luktar misstänkt, behov av rengöring.
    Skapa konto
Har du tagit bort någon isolering och golv är det säkert från möss, det brukar se ut så efter dom, tvätta med klorin och måla över med kvistlack som permanentar det

• Gilla
Nalleman64 och 1 till
  • Laddar…
Fläckarna fanns inte för några veckor sedan. Kom bara så där.

Det är inte mögelfläckar? När jag sätter en fuktmätare i centrum är visar den 99.99, två centimeter ifrån det blöta är det bara 17....

P Petra13 skrev:
Det är inte mögelfläckar? När jag sätter en fuktmätare i centrum är visar den 99.99, två centimeter ifrån det blöta är det bara 17....
Det är inte bara blött då?

Det luktar kiss och några luktar matos och det kan inte komma någonstans ifrån. Taket ovanför är torrt och konstigt när de sitter på kanten av bjälklaget.

P Petra13 skrev:
Det luktar kiss och några luktar matos och det kan inte komma någonstans ifrån. Taket ovanför är torrt och konstigt när de sitter på kanten av bjälklaget.
Något djur som pinkat då. Katt kanske, eller hund. Rätt märklig placering men är det 99.99 procent blött, luktar kiss och taket är helt så är det kanske helt enkelt kiss.

Tvätta rent med Klorin och försök stänga djur ute är väl en plan.

• Gilla
Nalleman64 och 1 till
  • Laddar…
Alla luckor igensatta så inga stora djur som kan ta sig in. Det är jättekonstigt med fläckarna och som du säger märklig placering. Hoppas på att någon vet vad det kan vara....

Det kommer på nya platser och iblad bleknar de något sen kommer de tillbaka.

Det är säkert från möss/råttor/illrar/vesslor/katter.

De behöver inga stora öppningar för att ta sig in. Ser t ex en ventilationsöppning i grunden på näst sista bilden där samtliga dessa djur kan ta sig in.

• Gilla
Petra13
  • Laddar…
Hur ser det ut i taket? Själv tycker jag att blöt isolering luktar kiss.

Oldboy Oldboy skrev:
Det är säkert från möss/råttor/illrar/vesslor/katter.

De behöver inga stora öppningar för att ta sig in. Ser t ex en ventilationsöppning i grunden på näst sista bilden där samtliga dessa djur kan ta sig in.
Tror också det kan vara från djur, men hur kissar dem på planken kanterna? Bild 1 längst in. Vissa fläckar luktar även matos...jättekonstigt. Har täppt igen hål så ingen katt kommer in, men möss, råttor mm gör det fortfarande.

T topmount skrev:
Hur ser det ut i taket? Själv tycker jag att blöt isolering luktar kiss.
Taket är torrt och på övervåningen är det inget blött...

Bör kanske kolla med Anticimex...

P Petra13 skrev:
...hur kissar dem på planken kanterna?
Det är förmodligen från innan ni rev golvet, när det var trossbotten och ngn fyllning/isolering. Råttpiss luktar starkt och länge. Särskilt när det är kallt och fuktigt.

Att det luktar "matos" är mer svårförklarat dock.

• Gilla
Nalleman64 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.