D
Vad är det för djur som syns på min kamera?

Karrock
Spontant räv, på slinkandet och ungefärlig storlek. Svansen ser tunn ut dock, skabbräv kanske. Utter, dunderråtta? Men du vet nog bättre själv av känd omgivning hur stor den är.

D
Jag har ingen aning.

Räv finns, råtta finns

Men blir råttor sådär stora i ett sommarstugeområde i Stockholms skärgård

D
Ser ju onekligen ut som en råtta om man zoomar men då måste den va 40-50 cm i kroppen vilket känns orimligt

• Mörk, otydlig bild med svag kontur av ett djur som liknar en råtta i dimma.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
D
Natten före kom räven?

Stockholms skärgård? Utter.

Inte så mycket utter inomskärs, mera som att det är en mink. Dom finns överalt numera i skärgårdsmiljö och i närheten av mäniskor.

D
Vilket är det sämsta alternativet av djur?

Iller.

Mårdhund.

• Gilla
cpalm
  • Laddar…
D Derbyboy skrev:
Vilket är det sämsta alternativet av djur?
Minken den äter allt från fägelägg till vuxna sjöfåglar + fisk. Ute i skärgården på din breddgrad kryllar det av mink. Ö-folket har konstant fällor ute för att fånga dom, är ett totalt gissel för djurlivet i skärgården och är ett lovligt byte året om. Men det ska vara slagfällor, så det inte behöver vittjas varje dag. Mycket svåra att få att gå i en fälla och det används normalt inte något bete, men kan i vissa fall användas. Ställs på platser som skrevor och naturliga gångar mellan stenar + lite andra ställen, där dom kilar igenom. Läs om minkfångst och fällor här.
https://www.google.com/search?q=att...UyBggAEEUYOTIHCAEQIRifBTIHCAIQIRifBdIBCDgzMjR

Så till slut. Minken är en stor predator på allt som rör sig i marin miljö och ska bort.

PS det finns Öar i skärgården som inte har något liv kvar p.g.a. ett stort minkbestånd. Och den har exploderat i antal på dom sista 15 åren.

• Gilla
Bombus pratorum och 2 till
  • Laddar…
D Derbyboy skrev:
Vad är det för djur som syns på min kamera?
Nått slags mårddjur? mink.. iller.. ?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.