Vad används "propp" till???

3k läst  4 svar

1. I
    Medlem Nivå 7
    Jag fick en faktura från min rörläggare för ett tag sedan. när jag nu går igenom specen så lyckas jag reda ut vad det är han har använt sakerna till... (mest för att det är kul att veta...)
    men han har använt något som han kallar "Q&E propp 15", 11 stycken. vad är det för något???
    han har hållit på med kompletteringar till vatten och värme... någon som får några bra ideér???

tack...

2. C
    Medlem Nivå 4
    Är absolut ingen expert på VVS, men jag tror att det är någon typ av provtryckningspropp som används för PEX-rör, har också för mig att de endast kan/får användas en gång, därav att han använt flera stycken...

Hoppas att det finns någon expert här som kan bekräfta eller förkasta mitt svar?

3. oavvs
    Medlem Nivå 5
    Q&E är qick and easi (ursäkta stavning) och jag har för mig att det är en propp som bara får användas en gång (har inte använt det systemet något) men jag tror att det är så

4. R
    Medlem Nivå 1
    ja, det stämmer.

5. I
    Medlem Nivå 7
    ok, det är alltså dem sakerna som han har pluggat rören som inte används för tillfället med... tack, då vet jag det...

Logga in för att se högupplösta bilder och få möjlighet att ställa frågor. :love: