Byggahus.se

Vad anser ni om mockfjärds-fönster?

1. H
    Medlem · 129 inlägg

Haas84

Medlem
    Vi har bestämt oss för att byta fönster i huset efter mycket velande.
    Valde att ringa hit mockfjärd för att mäta fönster och ge offert.

Nu i efterhand har jag hört att dom är bland dom dyraste på marknaden, men att många tycker det är värt det eftersom deras helhetslösning är smidig. Vet inte vad som skiljer dom och motsvarande leverantörer där?

Eftersom ett hembesök tar sin lilla tid och ingen annan leverantör vill lämna någon offert innan dom varit här och mätt själva, Dvs att dom godtar inte mina mått ifrån mockfjärd för att räkna fram ett pris.
    Frågan är då om det är värt att ta hit diverse leverantörer för att jaga bästa pris?

Ni som tagit er tid att ta in flera offerter, har det skiljt mycket i pris.
    Finns det någon leverantör som det kanske är värt att betala lite mer för?

2. fremax
    Husägare · Västmanland · 1 279 inlägg

fremax

Husägare
    Säger bara en sak JÄMFÖR ALLTID! Mockfjärd har som alla företag bra och dåliga montage/nöjda kunder.
    Som regel skulle JAG säga att svenska fönster (sp,mockfjärd,Traryd och Elit ) är att rekommendera, de har likvärdiga prestanda/kvalité/service . Har hört mycket negativt om mockfärds försäljningsmetoder där de pressar fram en godkänd offer direkt på plats(skriver ut i bilen) ,lockar med "erbjudanden" som i slutändan ändå är lika dyra som andra leverantörer. Men som redan sagt, jämför och hör runt i bekantskapskretsen, kanske någon nyligen bytt och kan tipsa?

Lycka till med fönsterbytet!

Med vänlig hälsning, fremax

3. T
    Medlem · Sö · 1 939 inlägg

TheGame

Medlem
    När vi bytte fönster så hade vi bl.a. Mockfjärds här och mätte och kan säga att dom ville verkligen pressa en att välja dom på direkten.
    Vi gjorde det inte och valde skaala fönster och dörrar ist som var 50kkr billigare för mer jobb och bättre service dessutom.
    Annars är det inget fel på mockfjärds fönster.
    Tillverkas samma line som traryd och sp bl.a. fick jag höra

4. H
    Medlem · 129 inlägg

Haas84

Medlem
    Upplever inte han som var hos oss som pressande. Han sa ingenting om när han måste ha ett svar.
    Dock känns ordinarie pris väldigt dyrt så skulle väl inte bli förvånad om man höjt priserna och sen kör med kraftiga rabatter i stället.

Vi ska även byta ett takfönster som långt ifrån alla kan erbjuda om jag förstått de rätt? Vilket är ganska dyrt också.

Bekvämligheten har ju sitt pris också.
    Allting ingår i priset inkl bortforsling av dom gamla fönstrerna också.

Men när de kan skilja så mycket som 50kkr så börjar vi prata väldigt stor skillnad. Men antar att de va rätt många fönster och dörrar?

Men vilka mer företag finns de som erbjuder en helhetslösning al'a mockfjärd?

Vill bara kolla så jag inte missar något bra företag? 😊

5. plaggis
    Husägare · Västra Götalands län · 450 inlägg

plaggis

Husägare
    Vi bytte till Mockfjärdsfönster och är supernöjd med installationer och fönster! Väldigt omtänksamma och lade bla ut mattor att gå på och gjorde ett riktigt bra jobb!

6. S
    Medlem · Uppsala · 1 106 inlägg

slurppe99

Medlem
    Helhetslösning med viss modifikation. De anlitar underleverantörer som bara gör vanliga fönster. Sedan säger de att de anlitar annan firma för takfönster eftersom det är så komplext. Hur dessa underleverantörer är och erfarenhet får du se. En granne hade nybörjare på takfönster som bara jobbat med det två månader. Ser inte så snyggt ut men vid kontroll var det i alla fall tätt då de numera lägger gummimatta runt takfönster.

De förvrider räkningen så det blir mycket på rotavdraget som kommer att sjunka efter årsskiftet. Enligt skatteverket gör de i dag inget fel men de ser över det. Fönster och material blir billigt men höga arbetskostnader där du får dra av 50%. Vissa firmor gör på detta sättet för att göra bra affärer och få kunderna nöjda. Vilket gör att de nu sänker rotavdraget och försöker rätta till det.

Det positiva är att fönsterna har bra kvalité. De har integrerade fönsterbrädor som uppskattas av en del. Smakar det så kostar det. Jag anlitade snickarfirma som ordna andra fönster och satte upp dem till lägre pris och kostnad.

Redigerat 25 sep 2015 12:42
  7. H
    Medlem · 129 inlägg

Haas84

Medlem
    Stämmer nog ganska bra att dom höjer upp arbetskostnaden. Tror närmare hälften på våran offert va arbetskostnad.
    Så ur den synvinkel kan man väl kanske förstå regeringen när dom säger att kostnaderna drar i väg. Att rot inte är lika effektivt som många tror.

Vad de gäller vem som gör vilket arbete spelar inte mig någon större roll. Bara de blir bra. Blir de inte de kommer dom få göra om de tills jag är nöjd. De har jag redan klargjort för dom.

Kommer nog köra på mockfjärd bara för takluckans skull. Verkar vara långt ifrån alla som ens vill röra nåt där uppe med tanke på dw komplexa arbetet de innebär.

En annan firma kunde erbjuda fönstrerna inkl allt runt omkring billigare men ville inte röra takluckan.
    Skulle jag få ta den separat vilket lär bli dyrare till slut.

Som sagt, klart man kan hitta billigare men med denna lösning kan jag sitta med armarna i kors under hela bytet. De tycker jag är skönt och värt lite extra.

8. S
    Medlem · Uppsala · 1 106 inlägg

slurppe99

Medlem
    Jag tror inte du kommer att bli missnöjd. Det är många vid vårt område som har dem. De i sin tur ger goda referenser.

9. N
    Medlem · Skåne · 177 inlägg

Nephew

Medlem
    • Laddar…
  10. T
    Medlem · Sö · 1 939 inlägg

TheGame

Medlem
    Nekrobump

• Laddar…
  11. N
    Medlem · Skåne · 177 inlägg

Nephew

Medlem
    En hederlig retrobump!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.