Hej,
Bytte filter i min Swegon Casa R120 idag. Har gjort det flera gånger tidigare utan problem.
Men.. idag märkte jag att radonhalten började krya uppåt under kvällen. Kollade service manualen och det ser ut som att tilluften inte fungerar (?).
Det står 0 rpm- samtidigt är fläktläget inställt på 3 med 75% effekt på frånluften.
Såklart dagen före julafton med lång ledighet framåt..
Någon som har idéer om vad som kan vara fel?
Bytte filter i min Swegon Casa R120 idag. Har gjort det flera gånger tidigare utan problem.
Men.. idag märkte jag att radonhalten började krya uppåt under kvällen. Kollade service manualen och det ser ut som att tilluften inte fungerar (?).
Det står 0 rpm- samtidigt är fläktläget inställt på 3 med 75% effekt på frånluften.
Såklart dagen före julafton med lång ledighet framåt..
Någon som har idéer om vad som kan vara fel?
Produkter som diskuteras: "spänningsmäta"

Spänningsmätare
Spänningsmätare, även kända som spänningsprovare, är verktyg som används för att fastställa om en elektrisk krets är "live", det vill säga om den har spänning. De kan användas för att testa allt från hushållsuttag till
Läs mer
Det är inget frysskydd som löst ut? Tänker om det finns någon manuell knapp på värmebatteriet som måste tryckas in för att återställa eller om aggregatet måste stängas av helt på säkerhetsbrytare.
Eller så måste den helt enkelt bli tillräckligt varm igen. (Om aggregatet står väldigt kallt till och blivit nedkylt)
Att frånluftsfläkten går brukar vara en nödåtgärd som gör att den tar inomhus luften och värmer aggregatet under tiden.
Då ska tilluftfläkten minska i hastighet eller stanna helt.
Brukar stå i manualen hur frysskydd och övrrhettningsskydet fungerar.
Eller så måste den helt enkelt bli tillräckligt varm igen. (Om aggregatet står väldigt kallt till och blivit nedkylt)
Att frånluftsfläkten går brukar vara en nödåtgärd som gör att den tar inomhus luften och värmer aggregatet under tiden.
Då ska tilluftfläkten minska i hastighet eller stanna helt.
Brukar stå i manualen hur frysskydd och övrrhettningsskydet fungerar.
Det är inte OK att ett företag gör inlägg, se paragraf6.Elitevent Västerås AB skrev:
§ 6 Reklam
Reklam är förbjudet i forumet, bilder, bloggar och artikelkommentarer och företag får inte delta i diskussionen, utom i de fall där särskilt tillstånd har getts (se nedan). Inlägg från företag eller organisationer som inte har särskilt tillstånd kommer att raderas och användaren som gjorde inlägget kan komma att stängas av. Är du företagare som vill nå ut till våra besökare är det möjligt att annonsera på anvisade annonsplatser. Maila oss på annonsera@byggahus.se för information.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden