Hej! Kan ni hjälpa mig klura ut vad denna fasad har varit behandlad eller målad med tidigare? Och vad isf ska vi måla med nu för bästa resultat? Träet i sig är fortfarande fint, torrt och helt. Hittade några hinkar träolja i förrådet, kan det vara detta som har använts? Träfasad med varierande nyanser och tecken på tidigare behandling, möjligen med träolja, i behov av underhåll.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Närbild på gammal träfasad med möjlig tidigare behandling av träolja, torra och hela brädor.
Skapa konto
Rostig hink märkt "TRÄOLJA" ovanpå andra färghinkar mot en rörig bakgrund av byggmaterial.
Skapa konto

Lasyr möjligtvis.
Jag rek. tjärvitriol, räcker med en strykning och blir silvergrå och fin efter 1-2 år.

Tack! Dock vill vi gärna färgsätta fasaden fast med en färg som är diffusionsöppen. Funkar slamfärg på lasyr? Eller tips på mer lämplig färg?

Ja det funkar. Menar du att tjärfärg inte är difföppen?

Nej jag kan ingenting om tjärfärg ☺️ tänkte mer att vi vill färgsätta fasaden, kan man göra det med tjärfärg?

T Torpamia skrev:
Nej jag kan ingenting om tjärfärg ☺️ tänkte mer att vi vill färgsätta fasaden, kan man göra det med tjärfärg?
Finns i grått, svart och rött har jag för mig

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.