Byggahus.se

Vad är detta för väggmaterial?

1. E
    Medlem Nivå 10
    Jag har målat värre ytor än så med roller. Men precis som andra skrivit så måste rollern vara större och "fluffigare".
    Bara att köra!

Pensel låter drygt...

2. S
    Husägare Nivå 5
    Just denna väggen är bara ca 4 kvm. Den stora prövningen kommer till murstocken och den långa mexitegelväggen. Tegelväggen har jag redan målat 2 ggr men blev inte nöjd med kulören. Den är 10 kvm och en strykning tog 5-6h med allsköns metoder. Jag bävar!

3. E
    Medlem Nivå 10
    Som sagt... Fluffig roller och rikligt med färg

• Laddar…
  4. D
    Lösvirkesbyggare Nivå 4
    Bävar du för 5-6 timmar hederligt arbete? Kanske ska leja bort det? Men se det så här, gör du det bra så behöver du inte göra om det på minst 10 år....
    En bred fluffig roller och en riktig fasadpensel gör halva arbetet på stenväggen.

5. S
    Husägare Nivå 5
    Jag är inte rädd för arbete. Men jag är otålig. Att lägga en hel dag på EN vägg är lite trist. Jag har 250 kvm hus att måla. Jag blir ju aldrig klar!:p Jag vill bara slänga mig i soffan med en kopp kaffe och beundra mitt hem. Men vilket år som helst nu. ;)

• Laddar…
  6. D
    Lösvirkesbyggare Nivå 4
    Försök att inte va otålig, det måste ta tid om det ska vara välgjort. Personligen tycker jag att måla är avstressande.

7. S
    Husägare Nivå 5
    Det tycker jag med. Och jag älskar lukten av målarfärg.
    Jag satte en pensel i handen på fjortisen, så nu går det fortare. :rofl: