richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 578 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 578 inlägg
Medlem
· Blekinge
· 10 239 inlägg
Avståndsangivelserna verkar ju vara knasiga. Inga x-y-koordinater?
Översta avståndet är avståndet bort från skylten, dvs normalen till ytan den är monterad på. Värdet invid pilen anger sträckan i pilens riktning som du dessutom behöver färdas.T Thomas_Blekinge skrev:
När du läst skylten klart vänder du dig så att du har ryggen mot skylten, går 6,7 m, vänder 90 grader åt höger, går 5,2 m, tittar nedåt.
Medlem
· Blekinge
· 10 239 inlägg
Alltså x-y-koordinater i alla fall. Verkar mest logiskt men tidigare förklaringarna var tämligen otydliga.S Skopan skrev:Översta avståndet är avståndet bort från skylten, dvs normalen till ytan den är monterad på. Värdet invid pilen anger sträckan i pilens riktning som du dessutom behöver färdas.
När du läst skylten klart vänder du dig så att du har ryggen mot skylten, går 6,7 m, vänder 90 grader åt höger, går 5,2 m, tittar nedåt.
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 578 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 578 inlägg
Jag rörde till det, närmsta väg blir ju endast om de sitter på en stolpe, för då sitter skylten ortogonalt mot ventilen, men då anger man alltså inget mått eller riktning i sidledd.T Thomas_Blekinge skrev:
I detta fallet anger man ju istället ett mått ortogonalt mot skylten, och sedan avståndet och riktningen parallellt med skylten för att komma till ventilen.
Liknande trådar
-
Hjälp, vad är detta för tak-material?
Byggmaterial & Byggteknik -
Vad är detta för fläkt och hur får jag bytt den?
Ventilation -
Någon som hört detta ljud förut? Nibe F730 med vattenburen golvvärme. Låter som stenar i rör
Vatten & Avlopp -
Vad är detta för ogräs och hur får jag bort det?
Gräsmatta -
Vad är detta för små maskar.
Vatten & Avlopp