Vad är detta för rör? Kan jag kapa

961 läst  15 svar

1. O
    Renoveringsnovis · Nivå 12
  2. H
    Verktygstokig · Nivå 8
    Kanske har en nedgrävd oljetank som är bortglömd

• Laddar…
  3. A
    Medlem Nivå 5
    Jag skulle inte såga av om jag inte visste vad det är till för. Du kanske kan låna en metalldetektor och se vart det tar vägen?

4. TomasJor
    Medlem · Nivå 6
    Ta bort locket, lukta, lyssna, känn.
    Knacka på röret, är det typiskt ihåligt ljud från tank? Tryck ner en dragtråd och se avstånd till det tar stopp.

5. L
    Husägare · Nivå 14
    Ja, det är till en oljetank.
    I röret riktning har det funnits ett litet lock c:a 20-25 cm i diameter under det var påfyllning av olja.
    Är det rätt gjord är tanken tömd, rengjord, fylld med sand. Då kan den vara kvar.
    Annars! :mad::devilish:

6. A
    Medlem Nivå 5
    Vinkelslipen och ... PANG!

Men allvarligt talat, ibland ligger ju rör kvar som slutar blint. Jag skulle i alla fall inte bara såga av det utan att veta säkert.

7. O
    Får inte loss hatten och gräva vidare nu innebär omläggning av gatsten. Mäck att all projekt bara växer

8. O
  9. TomasJor
    Medlem · Nivå 6
    Ja visst är det ett s k i t att det alltid är något som dyker upp.
    Är hatten nitad? annars borde det gå att slå bort den med mer våld, typ liten slägga.

10. O
    Locket är av.. står vatten i det. Mer rostfärgat än oljefärg. Piss-söndag

11. L
    Husägare · Nivå 14
    Sättning i marken tyder på att en tank är bortgrävd där, kapa röret och glöm det.

• Laddar…
  12. TomasJor
    Medlem · Nivå 6
    Håller med Leif i Skåne.
    Lycka till.

• Laddar…
  13. H
    Verktygstokig · Nivå 8
    Tigersåg å kapa röret.
    Kanske tanke som rasar in därav sättningen

14. P-plats
    Medlem · Nivå 14
    Om du inte kan fråga tidigare ägare så kanske någon granne vet om det legat en oljetank där...

15. Staffan2000
    Medlem · Nivå 13
    Det kan inte vara mycket annat än luftningen till oljetanken. Tanken kan även ligga kvar i jorden för det är det enklaste sättet för villaägaren. När oljan tog slut/rann ut, var det bara att fylla den med vad han hade hemma. Någon rengöring förekom sällan.
    Kort sagt. Kapa röret och se glad ut.

Logga in för att se högupplösta bilder och få möjlighet att ställa frågor. :love: