Hej, såg detta idag i badrummet (dusch). Vad är det för märke på kaklet? Har försökt göra rent det men det går inte. Är det fuktskadat eller något annat?

Det är ett badrum i en bostadsrätt som byggdes 2015.

• Vitmålade kakelväggar i duschhörn med märkbar fläck eller missfärgning och mörka fogar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
MrJay
Det ser nästan ut som ett ventilationsrör som man lagt kakel över? Låter det annorlunda från övriga väggen om du knackar där?

BirgitS
M millhouse1 skrev:
Vad är det för märke på kaklet?
Det går nog inte att säga eftersom vita glaserade kakelplattor är så vanliga att de flesta har eller har haft sådana.

Har du några papper kvar från när huset byggdes, t.ex. standardutrustning och tillval för lägenheten?

Jag tror att det har varit nån ”fläck” där förut och att nån rengjort med för starka grejer.
Hur Känns ytan vid fläcken ?

MrJay MrJay skrev:
Det ser nästan ut som ett ventilationsrör som man lagt kakel över? Låter det annorlunda från övriga väggen om du knackar där?
Ja det låter precis samma på hela väggen

BirgitS BirgitS skrev:
Det går nog inte att säga eftersom vita glaserade kakelplattor är så vanliga att de flesta har eller har haft sådana.

Har du några papper kvar från när huset byggdes, t.ex. standardutrustning och tillval för lägenheten?
Nej tror inte vi hae kvar något sånt. Kunde inte hitta det med dokumenten jag fick vid köp

Karl-Ove Qvarfordt Karl-Ove Qvarfordt skrev:
Jag tror att det har varit nån ”fläck” där förut och att nån rengjort med för starka grejer.
Hur Känns ytan vid fläcken ?
Inga skavanker, går inte att göra rent eller känns precis som resterande av plattorna

Stefan N Stefan N skrev:
Verkar va fler som har. [länk]
Tack!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.