Hallå,
Håller på att riva upp ett golv som gissningsvis är lagt på 90-talet. Det lär ha ersatt något annat golv då huset är byggt 57.
Under golvet fanns inte helt otippat papp men under det hittade jag någon väv-masonit-historia. Givetvis satte asbesttankarna igång så börjar med att slänga ut frågan här om något känner igen materialet.
Tacksam för svar
Håller på att riva upp ett golv som gissningsvis är lagt på 90-talet. Det lär ha ersatt något annat golv då huset är byggt 57.
Under golvet fanns inte helt otippat papp men under det hittade jag någon väv-masonit-historia. Givetvis satte asbesttankarna igång så börjar med att slänga ut frågan här om något känner igen materialet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tacksam för svar
Linoleummatta ser det ut som.W williamspäron skrev:Hallå,
[bild][bild]
Tacksam för svar
I så fall ingen asbest.
Vid närmare undersökning hittade jag svarta limrester under golvet. Då svartlimmet i källaren innehöll asbest så får det bli att skicka ett prov för analys. Hoppas på att slippa sanering (igen).
Hoppas också att jag inte fått i mig allt för mycket skit under rivningsprocessen..
Hoppas också att jag inte fått i mig allt för mycket skit under rivningsprocessen..
Liknande trådar
-
Är detta rätt underlagsduk och monterat korrekt?
Tak & Vind -
Snabbt amorteringsunderlag ska göra det enklare att byta bank
Artikelkommentarer -
Är detta ett godtagbart underbeslag för ett ventilationsrör?
Tak & Vind -
Är detta mögelangrepp? Under ytterpanel.
Byggnadsvård -
Vad innebär det att det ser ut så här under torpargrunden?
Grund & Markarbeten