13 485 läst · 131 svar
13k läst
131 svar
Vad är det med svenskar och rädslan för att bila?
Renoverare
· Stockholm
· 18 213 inlägg
Såg denna fråga på Facebook
Med enbart svar som
Och
Var tvungna och posta det enda rätta svaret
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Med enbart svar som
Logga in
Skapa konto
Och
Logga in
Skapa konto
Var tvungna och posta det enda rätta svaret
Logga in
Skapa konto
Renoverare
· Stockholm
· 18 213 inlägg
Generellt tycker jag att svenskar är rädda för alla möjliga sorters maskinanvändning.
Vinkelslipar, skärbrännare, plasmaskärare, svetsar, svarvar, induktionsvärmare, kantvikar, kantpressar, verkstadspressar, timmerfräsar, motorsågar, saxlyftar, excenterpressar, nibblingsmaskiner.
Listan kan göras väldigt lång på maskiner som folk undviker att använda.
En av anledningarna tror jag är att gemene man varken har bilmaskin eller excenterpress.
Vinkelslipar, skärbrännare, plasmaskärare, svetsar, svarvar, induktionsvärmare, kantvikar, kantpressar, verkstadspressar, timmerfräsar, motorsågar, saxlyftar, excenterpressar, nibblingsmaskiner.
En av anledningarna tror jag är att gemene man varken har bilmaskin eller excenterpress.
Renoverare
· Stockholm
· 18 213 inlägg
Så är det. Man väljer att ha en 200.00mm hög tröskel in till badrummet istället för att bila lite.S sk007 skrev:Generellt tycker jag att svenskar är rädda för alla möjliga sorters maskinanvändning.
Exakt!Mikael_L skrev:
Ett tips på vägen.
Bor man i lägenhet tycker jag att man i största möjliga mån ska rikta in sig på tryckluftdrivna grejer, särskilt när det gäller pressar, bilmaskiner och andra bearbetande maskiner. Lägenhetskompressorerna har helt klart kommit ner i pris och är nu i en fullt rimlig nivå även för hemmafixare.