Har du ingen bild som är större än ett frimärke?
påminner om en nu-way
Exakta märket på den där tingesten spelar mindre roll, det är en kinamaskin som säljs i ett otal olika varianter. Samma maskin, olika klistermärken.
Jag köpte min ny på Jula för 700:-, sålde den några år senare för 500.
Jag köpte min ny på Jula för 700:-, sålde den några år senare för 500.
Märket brukar kallas Ping Pong Dra Åt Helvete. Någon i Kina tillverkar dem i enorma mängder och partihandlarna som beställer dem kan få dem med vissa detaljskillnader så det skall se ut som olika fabrikat samt med valfritt namn på. Kvaliteten är extremt ojämn. De brukar dyka upp på skroten för 50 cent kilon och jag tycker inte det är lönt att bära hem för det verkar vara något allvarkligt tillverkningsfel på varenda en som hamnar på skroten.
Å andra sidan har jag set ett eller två exemplar som någon har haft och som till min stora förvåning har fungerat för hål upp till ungefär 8 mm diameter.
Det innebär i klartext att om du får provköra maskinen grundligt kan den vara värd 400-500 kronor. Får du inte provköra är det bäst att räkna med ett värde under 100 kronor.
Å andra sidan har jag set ett eller två exemplar som någon har haft och som till min stora förvåning har fungerat för hål upp till ungefär 8 mm diameter.
Det innebär i klartext att om du får provköra maskinen grundligt kan den vara värd 400-500 kronor. Får du inte provköra är det bäst att räkna med ett värde under 100 kronor.