Byggahus.se

Vad är det här för golvbrunn i duschen?

1. B
    Renoveringsnovis Nivå 1
    Märkte att det luktade avlopp i badrummet och lokaliserade det till golvbrunnen. I vanliga fall kan man lyfta ut en del men denna verkar sitta fast.

Någon som vet vad det kan vara för bygge eller vad man kan göra åt det?

2. T
    Medlem · Nivå 9
    Är det målarfärg i brunnen eller är det järn som håller på rostar?
    Det är ju som varit inkletat på nå sätt

3. Paul-Staffanstorp
    Renoverare · Nivå 16
    Ser ju ut som en gammal relinad eller målad gjutjärnsbrunn bara... de går inte att ta upp vattenlåset från dem... bara rensa för hand...

4. B
    Renoveringsnovis Nivå 1
    Det har blivit relinat i lägenheten. Brukar det se ut sådär då?
    Tror det är nå klet de smetat på men känns som ett halvtaskigt jobb om man känner avloppslukten. Tips på vad kan man göra åt det? Kräva BRF att kolla på det?

5. Paul-Staffanstorp
    Renoverare · Nivå 16
    Avloppslukten är ju inte deras fel...
    Då får du gnälla på dina grannar. :p:rofl:

6. B
    Renoveringsnovis Nivå 1
    Ja, det kan man väl göra men hur hjälper det?:p Vattenlåset fungerar ju inte om det luktar? Vad kan grannarna göra åt det? Jag är helt nybörjare på det här..

7. V
    Medlem · Nivå 2
    Det finns en del reliningsföretag (vanligt i Finland) som sätter in en golbrunnsinsats i den gamla brunnen när de utför en relining. Vet inte om det funkar här när det redan är "målat".

Jag hade bytt golvbrunn... men det innebär också en renovering av badrummet.

8. snuttjulle
    Medlem · Nivå 12
    Ser ut som en målad gjutjärnsbrunn. Tycker mig även se att det är ett hål i färgen/guckan där renspluggen borde sitta. Kolla om det är hål rakt in där.
    Sedan ser det ut som ett hål i plastmattan brevid brunnen på en av bilderna vilket borde fixas fort.
    Annars brukar ju brunnar vara BRFens ansvar så att minst informera dem om detta problem bör nog göras.