Medlem
· Stockholm
· 4 350 inlägg
Eller ställa sig frågan om man behöver avlopp. Jag gjöt igen mitt efter 10 år då jag var trött på att hamna där med domkraften.
/W
/W
Ja, det är ganska rostigt ... avloppet i källaren till tvättmaskinen ser likadant ut. Är det troligt att de båda är anslutna till samma rör på gatan? Jag är ganska nervös över kostnaden och störningarna med att ändra allt, men den tiden kommer väl antar jag.J Josth skrev:
Ja, jag var nyfiken på vad det kunde vara för i alla fall. Så att bara ignorera det i garaget kan vara ett alternativ. Det löser uppenbarligen inte avloppet i källaren, men en sak i taget antar jag.Workingclasshero skrev:
Svårt att veta hur de drog rören på den tiden. Möjligen kan garaget ha anslutits till dagvattenledningen istället för spillvattnet. Helst ska man ha garageavlopp till bara en stenkista på den egna tomten så eventuell gifter stannar där.D Davemg skrev:
Jag försökte testa det eftersom jag hittade hålet där dagvattnet hamnar. Men inget vatten kommer ut därifrån när jag häller vatten genom garageavloppet. Så det måste hamna någon annanstans!J Josth skrev:
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Avlopp i plast hur ansluta mot gamla gjutjärn när det ser ut såhär?
Vatten & Avlopp -
Självdrag + vindsvåning = övertryck? Hur har ni löst det?
Ventilation -
Vad är det här för material?x
Byggmaterial & Byggteknik -
Hur kopplar jag det här?
Belysning -
Hur bygger jag det här innertaket?
Byggmaterial & Byggteknik