Mitt badrum stambyttes i mitten av 90-talet. Jag har återkommande gegg i botten som bara blir värre och värre. Det spelar ingen roll hur ofta jag städar det kommer tillbaka på någon dag eller två. Det luktar även avlopp. Någon som vet hur man åtgärdar det?

• Toalettskål med rosa fläckar, vatten och skum längst ner. Behov av städning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Düsseldorff
Sitter det fast eller är det löst bös? I det senare fallet lutar det ju åt nån sorts baksug.

Düsseldorff Düsseldorff skrev:
Sitter det fast eller är det löst bös? I det senare fallet lutar det ju åt nån sorts baksug.
Det är löst. Det började med att det var återkommande slemmig substans som satt fast på ena sidan som kunde tvättas bort. Det uppstår fortfarande, men det är som att allt det nu ansamlats till en klump som inte går att spola bort. Även om jag lyckas få bort klumpen så kommer den tillbaka. Frågade till och med en rörmokare som inte hade någon aning om vad det är. Givetvis någon slags avlagring som blir i avlopp. Problemet är att det inte försvinner.

Om det är ett baksug, hur ska det åtgärdas?

C
Hur beter sig vattennivån i muggen? Vid spolning och över tid? Dvs. stiger det ovanligt högt när du spolar, eller ser du att vattennivån ibland har sjunkit under den normala?

Düsseldorff
Hur står det till med avluftningen?

C cpalm skrev:
Hur beter sig vattennivån i muggen? Vid spolning och över tid? Dvs. stiger det ovanligt högt när du spolar, eller ser du att vattennivån ibland har sjunkit under den normala?
Helt normalt när man spolar.

Hur står det till med avluftningen?
Oj ingen aning. Hur avlutar man en toalett? :)

Düsseldorff
Y Yoshidacat skrev:
Oj ingen aning. Hur avlutar man en toalett? :)
Inte toaletten, avloppet. Det är lägenhet eller?

Inte toaletten, avloppet. Det är lägenhet eller?
Ja det är en lägenhet :)

Totte_S
Sitter nog en del avlagringar i cisternen. (Killgissning)

• Gilla
Yoshidacat
  • Laddar…
Totte_S Totte_S skrev:
Sitter nog en del avlagringar i cisternen. (Killgissning)
Är det ”ryggen” på toaletten och hur åtgärdar man det?

Totte_S
Ja, själva ryggen. Lägg upp en bild på hur det ser ut - hela överdelen där spolknappen sitter - så är det lättare att förklara.

Düsseldorff
Kolla med grannarna på samma stam om de upplever samma sak. Om de gör det är det ett problem som styrelsen eller värden får ta tag i. Om du är ensam om problemet vettefan...

• Gilla
Yoshidacat
  • Laddar…
Totte_S Totte_S skrev:
Ja, själva ryggen. Lägg upp en bild på hur det ser ut - hela överdelen där spolknappen sitter - så är det lättare att förklara.
Ska kika och lägga upp bild tack :)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.