Hej
Köpt en bostadsrätt, byggt 2018.
Fjärrvärme.
2 badrum. Varmvattnet i duscharna har dåligt tryck. Det övre badrummet uppfattas det som lite bättre.
Men det nedre är det otroligt dåligt.
Min första tanke var snålspolnings insatser. Men nej, inte i slang, munstycke.
Kan det sitta i blandaren? Inkommande varmvatten?
Bifog ser ni en film på tryckets skillnad.

Handfat och diskho är det full godkänt!

Jag bytte munstycke och det gjorde enorm skillnad om man kan tänka sig att strunta i de där lite större munstyckena. Kanske dags att serva blandaren också, och kolla smutsfilter vid inloppen om du tar bort den från blandarfästet.

• Gilla
jarenback
  • Laddar…
S0MMER S0MMER skrev:
Jag bytte munstycke och det gjorde enorm skillnad om man kan tänka sig att strunta i de där lite större munstyckena. Kanske dags att serva blandaren också, och kolla smutsfilter vid inloppen om du tar bort den från blandarfästet.
Då ska jag prova att montera ner blandaren. Återkommer

J jarenback skrev:
Då ska jag prova att montera ner blandaren. Återkommer
Glöm inte att stänga av vattnet!

S0MMER S0MMER skrev:
😂😂 tack för påminnelsen

S0MMER S0MMER skrev:
Som ordförande i föreningen svarade, har du provat att trycka på knappen och vrida lite mer? 😂😂😂

Kan vara en snålspolande variant av munstycke också. Ibland följer det med olika insatser till munstyckena som man kan välja att stoppa in för att minska vattenflödet

K krambriw skrev:
Kan vara en snålspolande variant av munstycke också. Ibland följer det med olika insatser till munstyckena som man kan välja att stoppa in för att minska vattenflödet
Redan kollat, finns inga insatser. Fri väg från blandaren.

J jarenback skrev:
😂😂 tack för påminnelsen
Har varit med om att folk missar det 😅

• Haha
jarenback
  • Laddar…
J jarenback skrev:
Som ordförande i föreningen svarade, har du provat att trycka på knappen och vrida lite mer? 😂😂😂
😅

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.