..och hur fixar man till den på bästa sätt? Yttervägg i förrådsrum i källare, i tillbyggnad från tidigt 70-tal tror jag, ev tidigare. Det ser ut som kartongremsor ojämt fördelade i betongen, på en del ställen består väggen nästan bara av såna remsor. Någon verkar ha försökt med puts utanpå men inte fått det att fästa, putsen faller lätt av i sjok. Remsorna är spröda och går sönder vid minsta bearbetning. Det är bara ytterväggarna som består av detta materiel.
Tack för ditt svar!R Rejäl skrev:
Grunden är dränerad med isodrän för 7-8 år sen. Men väggen på bilden vätter mot en källartrappa på utsidan så det är luft bakom större delen av den. Jag har låtit fuktsanera motsvarande källarvägg på andra sidan huset, men den var det ingen träullit i.
Om det är löst o geggigt det du har på bilden så får du ta bort det, känns det torrt och bra så kan man bara putsa på..N Nik Coe skrev:
Precis. Träulliten blir spröd av en längre tids fuktpåverkan, det som går att krafsa bort med fingrarna är inget att putsa på utan det får du ta bort.
Sen kan du fylla i med hemgjort träullit - ta träull och blanda runt och låt suga i en "sluring" av portlandcement och vatten, och tryck dit. Såga till en bit masonit eller liknande som du sedan kan lägga i press emot så du får en jämn yta att putsa.
Sen kan du fylla i med hemgjort träullit - ta träull och blanda runt och låt suga i en "sluring" av portlandcement och vatten, och tryck dit. Såga till en bit masonit eller liknande som du sedan kan lägga i press emot så du får en jämn yta att putsa.
Liknande trådar
-
Vilket lysrör kan jag köpa till den här armaturen?
El -
Gardena R40 - Kan man placera guidekabel såhär?
Robotgräsklippare -
Hur hade ni byggt in den här garderoben?
Möbelsnickeri -
Vad innebär det att det ser ut så här under torpargrunden?
Grund & Markarbeten -
Hur fungerar denna slinglösa robotklippare ? Någon som har den ?
Robotgräsklippare