Vackra hus med livsglädje i

7k läst  38 svar

1. V
    Medlem Nivå 1
    2012-04-24_40.jpg

Ett fantastiskt vackert timmerhus i södra europa , borde vara en förebild för alla utvecklingsstörda arkitekter som bara bygger fula kantiga plåtskjul och kallar det moderna hus

2. E
    Medlem Nivå 5
    Smaken är som baken
    Jag får spontant rysningar av detta hus, Knirr knarr och spindelväv, murrigt. Ja vackert i SIN miljö.
    Moderna hus finns av många sorter, plåtskjul och mer diskreta.
    Ett hus är vackert när det passar i sin miljö.

3. V
    Medlem Nivå 1
  4. 13th Marine
    Renoverare · Nivå 12
    Smaken är som baken, jag föredrar "monsterbyggnaden" =P

5. V
    Medlem Nivå 1
    Det har jag svårt att förstå , skulle du som barn vilja växa upp i en byggnad som ser ut som fabriken folk jobbar i ? , varför inte istället skapa hus som är vackra och charmiga ? , då är baken medräknad i resonemanget

6. 13th Marine
    Renoverare · Nivå 12
    För att jag inte gillar "Charmigt"? Jag tycker det är för mycket detaljer och plotter, för mycket som pockar på min uppmärksamhet. En snyggt funkishus vore inte helt fel =)

7. pinebar
    Medlem Nivå 11
    Vad som är vackert eller charmigt ligger ju i betraktarens öga.
    Personligen så går jag inte i gång på något av dessa hus.

8. V
    Medlem Nivå 1
    http://www.funkisvilla.dk/images/funkisvilla.jpg

Folk bor i dyra trånga lägenheter och längtar bort från fula stora hyreskaserner till charmiga gårdar med stor tomt där de kan bestämma själva och planterna fruktträd , är det något som majoriteten inte vill ha idag så är det just funkis , men självklart får du köpa dig ett block att bo i om du vill , baken e ju delad ; )

9. Mikael_L
    Medlem · Nivå 25
  10. V
    Medlem Nivå 1
  11. V
    Medlem Nivå 1
  12. B
    Allvetare · Nivå 13
    Vissa kanske längtar bort från trång lägenhet till en stor villatomt, men långt ifrån alla. Bevisligen finns det ju tillräckligt många som vill ha nyfunkis för att det ska löna sig att bygga en massa såna hus.

Om det bara gick skulle många nog vilja ha en stor lummig villatomt med frukträd, pool och hela surven ett stenkast från Stureplan!
    Och många skulle nog vilja bo lugnt och fridfullt ute på landet, men bara om där finns jobb, dagis, skola, gymnasium, systembolag, restauranger, matbutiker, vårdcentral, apotek och allt annat som man OCKSÅ vill ha. Finns det inte, ja då kanske man hellre bor i en trång hyreskasern i storstaden just för att allt det där andra väger upp?

13. V
    Medlem Nivå 1
  14. V
    Medlem Nivå 1
    Redigerat 25 apr 2012 14:20
  15. 13th Marine
    Renoverare · Nivå 12

Hej där! Skaffa ett konto gratis så kan du också ställa frågor i forumet. :love: