Hej

Letar för fullt efter en vit cat 6 cu-kabel för utvändigt bruk, kan någon hjälpa till, ska dras från nätverksuttag till patchpanel.

Det finns hos många leverantörer. En sökning på nätet hittade dessa

Är utvändigt lika med utomhus?
Isåfall är det svart kabel som gäller.

O O skrev:
Det finns hos många leverantörer. En sökning på nätet hittade dessa
Gick in på några men inte en enda jag tittade på vsr det jag sökte, du får gärna specificera om du råkade hitta en.

• Gilla
frause
  • Laddar…
snaggletooth snaggletooth skrev:
Är utvändigt lika med utomhus?
Isåfall är det svart kabel som gäller.
Ja förlåt utomhus är det jag söker, och du har rätt svart är mycket vanligt men behöver vit annars får jag dra bort fasad till våren och dra den svarta bakom

[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Du skulle kunna dra den svarta kabeln i ett vitt VP10. Beror lite på hur mycket solen ligger på, till sist kanke plasten i röret spricker. Kanske måla röret i fasadfärg till våren.

[länk]
Hej, det är ett alternativ, behöver få in 2 kablar och det blir nog svårt i ett 12 mm rör, men självklart värt att testa om jag hittar längre rör.

som det ser ut nu så tror jag att jag avvaktar till sommaren och plockar bort lockläkt och foder bräda och drar flexslang bakom, då behöver jag bara måla brädornas spickar alternativt byta ett par brädor om jag inte får loss dem

• Gilla
[SKPG]Zamora
  • Laddar…
B bergquist skrev:
Hej, det är ett alternativ, behöver få in 2 kablar och det blir nog svårt i ett 12 mm rör, men självklart värt att testa om jag hittar längre rör.

som det ser ut nu så tror jag att jag avvaktar till sommaren och plockar bort lockläkt och foder bräda och drar flexslang bakom, då behöver jag bara måla brädornas spickar alternativt byta ett par brädor om jag inte får loss dem
Finns vita 20mm rör också, där får du i 2st. Kanske inte just på Hornbach, men andra ställen.
Men du är inne på ett bättre alternativ, dra kablaget bakom en lockpanel 👍

Det finns platta patchkablar, som borde få plats med råge.

är inte de mer känsliga för böjning?
men det är absolut ett alternativ, ska leta efter installationskabel CU som är platt på löpmeter och se om det finns

Annars kan man ju köra med ett galvat kabelskydd. Är ju lätt att spraymåla vitt och håller för evigt.

ett bra alternativ!!
det ska jag också kolla på!

• Gilla
Ursidae
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.