Kvälls.

Nya funderingar, har skissat på en layout på tvättstugan, men känner mig inte helt hundra på vad man behöver i avloppsväg till tvättmaskinen.
Jag bifogar en pdf som visar min plan. Visa bilaga 52922

Väggen är 215cm bred, 250cm takhöjd.
Från vänster: passbit (2,5cm) städskåp med centraldammsugare (60cm), garderob (80cm), mellanrum för väggavlopp tvättmaskin (10cm), utrymme för tvättmaskin och torktumlare i pelare (62,5cm).

Och mina funderingar gäller just utrymmet för avloppet, hade tänkt mig en sån här tvättmaskinsavlopp och en y-slangnippel för att få i både tvättmaskinsavloppen och tumlarens kondensavledning till avloppet, som går med fall mot 110mm stammen.
Just dessa kändes bra, då slangen sitter "fast".

1 Jag hittar inget mått på tvättmaskinsavloppet, hur bred är den?
2. Förslag på placering av vattenanslutningen, det blir pex rir från fördelare dit, men var på väggen är lämplig att sätta anslutningen för vatten?
3. Förslag på placering av elmatning? Min plan här var att sätta en trefasgrupp, centraldammsugare en fas, tvättmaskin en fas, och torktumlare på den sista fasen, vad sägs om det?
4. Om nu inte 10cm räcker för avlopp och tvättmaskin, hur gör man med slangarna om man tar ett annat tvättmaskinsavlopp?
5. Förslag på skåp över torktumlaren, givetvis att fästa i väggen, men djup 60cm, bredd 70cm och lagom springa mellan torktumlare och skåp.

Tack om ni orkar tänka med mig! ;)

PS
Måtten är fix, då väggarna redan är på plats, dock inte skivade ännu..
DS

Nu gick det upp ett ljus, "flärpen" klämmer fast slagens gumminippel...
Så då går det ju bra med en sådan "smalare modell"...
%7Bc827b579-608b-4bd5-9eea-efd6e078207e%7D_spillmuff_med_slangfaeste.jpg

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.